3916
Sök

Försök till bygge av frontspoiler! --=Behov av tips!!=--

Adde666
18 april 2008
bridgeman skrev:
Ekis! skrev:
bridgeman skrev:
Vad kostar det ungefär att köpa lackfärg i min bils kulör (170)! Är inte till fronten utan till lite annat?

saab 170 kulör bör kosta runt en tusing med 1/2 liter färg härdare + klarlack... du bör kanske ha mjukmedel oxå... räkna med 1000-1500 då..

mvh /Ekis!

Vad är mjukmedel??

det du blandar i så inte färgen spricker när du har det på plast.

230 Inlägg
18 april 2008
bridgeman skrev:
empe skrev:
Måste bara säga att jag är grymt sugen på att göra något liknande till min bil. Ska nog försöka få tag i en extra stötfångare till min bil och sedan bygga på den.

Det är bara att börja leta, hoppas att det inte tar så lång tid som det har tagit för mig att få något gjort bara! neutral
Är inte så insatt i frontar till Alfa, finns det några snygga köpe frontar eller några snygga egentillverkade?

Finns inte så många kompletta frontar. Mest pålimnings-spoilrar. Det är därför jag ska köpa en original och bygga om istället. Då vet man ju att passfromen är bra också. Anledningen till att jag köper en till stötfångare är för att jag ska kunna bygga lite på den då och då när jag har tid. Så man inte känner någon press att den måste på igen på en gång.

Lycka till med ditt bygge! Det ser grymt ut så här långt smile

Second place is the first loser

1 210 Inlägg
18 april 2008
Adde666 skrev:
bridgeman skrev:
Ekis! skrev:

saab 170 kulör bör kosta runt en tusing med 1/2 liter färg härdare + klarlack... du bör kanske ha mjukmedel oxå... räkna med 1000-1500 då..

mvh /Ekis!

Vad är mjukmedel??

det du blandar i så inte färgen spricker när du har det på plast.

nja blandar du de i färgen?? har för mig att du sprutar de på före färgen. kan minnas fel. hm:rolleyes:

32 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Någon speciell typ av grundfärg man skall använda?

32 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
bridgeman skrev:

Någon!!

Bilplåtslagare
324 Inlägg
21 april 2008
bridgeman skrev:
bridgeman skrev:

Någon!!

Är din bil metallic eller inte? Lacken alltså. Tänk på att idag används nästan bara vattenbaserade lacker, det ska du nog inte syssla med själv, speciellt med tanke på att du säger att du inte är så hemma på det. Lämna in den på lackering istället, det kommer bara se skabbigt ut om du ska ha hemmalackade grejor.

32 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
FordEsci skrev:
bridgeman skrev:
bridgeman skrev:

Någon!!

Är din bil metallic eller inte? Lacken alltså. Tänk på att idag används nästan bara vattenbaserade lacker, det ska du nog inte syssla med själv, speciellt med tanke på att du säger att du inte är så hemma på det. Lämna in den på lackering istället, det kommer bara se skabbigt ut om du ska ha hemmalackade grejor.

Det är vanlig solid svart! Man måste ju testa någon gång, skulle det se för jävligt ut för jag ta och lämna in sakerna sedan!

Bilplåtslagare
324 Inlägg
22 april 2008
bridgeman skrev:
FordEsci skrev:
bridgeman skrev:

Någon!!

Det är vanlig solid svart! Man måste ju testa någon gång, skulle det se för jävligt ut för jag ta och lämna in sakerna sedan!

Jaja, så vad väntar du på? Köp lack, färgspruta och allt som behövs och sen är de ju bara att köra. Alla tror att allt är så jävla enkelt. Men du gör som du vill, billigast att lämna den på lack direkt istället!

Lite överallt..
612 Inlägg
22 april 2008
FordEsci skrev:
bridgeman skrev:
FordEsci skrev:

Jaja, så vad väntar du på? Köp lack, färgspruta och allt som behövs och sen är de ju bara att köra. Alla tror att allt är så jävla enkelt. Men du gör som du vill, billigast att lämna den på lack direkt istället!

Klart att det är billigare, men det är ju inte lika fränt som om att göra det själv, om man nu inte vill ha ett ALLDELES perfekt resultat..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

3 113 Inlägg
22 april 2008
håller med FordEsci.. lämna in den på lack och få det bättre gjort t.o.m

Tycker då med designen av fronten är lik Hirsch, vilket är skitsnyggt. Men mitten "hålents" neder kant ska inte vara lika kantig och gör öppningen lite större just där nere på höjden..fall du fattar tongue svårt att beskriva

Semper Fi

Sök