3417
Sök

Byta till turbomotor.

12 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Jag har tänkt att köpa en annan motor till min Volvo 240. Den jag har nu är en B21 med förgasare och den jag ska köpa är en B21 ET med insprutning, fungerar det att bara byta eller måste jag göra något mer?
Killen som säljer motorn säger att det är 185 hk. Kan det stämma?

Josef

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
22 april 2008
Tror inte de är 185 hk i den för B230ET har de ungefär orginal så om den är trimmad möjligtvis....

Driifter;)
1 630 Inlägg
22 april 2008
så länge du får me allt till motorn plux soppapumpar och armaturen till tanken o de så e de la lungt bara dra en returslang tillbaka till tanken sen.. sen e de väl lit extra elpryttlar kan ja tänka

motorn ska ha 155hk orginal så fråga han va som e gjort me den då om han nu vet att det är 185hk i den

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

12 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
så länge du får me allt till motorn plux soppapumpar och armaturen till tanken o de så e de la lungt bara dra en returslang tillbaka till tanken sen.. sen e de väl lit extra elpryttlar kan ja tänka

motorn ska ha 155hk orginal så fråga han va som e gjort me den då om han nu vet att det är 185hk i den

Är det så på alla insprutare att det går en restur med bensin från motorn till tanken? Varför blir det så?
Vadå för armatur? vad gör den?

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
22 april 2008
josef89 skrev:
Amazon_123GT skrev:

Är det så på alla insprutare att det går en restur med bensin från motorn till tanken? Varför blir det så?
Vadå för armatur? vad gör den?

Det ska alltid vara en retur på insprutare för att överflödig bensin ska kunna försvinna när dom inte har som förgasare en kammare som de samlas i....

Driifter;)
1 630 Inlägg
22 april 2008
för att soppapumpen trycker fram mer soppa än vad som behövs för att undvika luft och att de alltid ska finnas tillräckligt me soppa..  armaturen som förpumpen sitter i tanken

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Sök