3917
Sök

Finns det några försäkringsbolag som går på papperseffekt på MC?

638 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Är på väg att köpa en MC, CBR 600f -98 eller -99 problemet är ju dock försäkringen. Ringt runt men det skiljer så förbannat mycket, kan även skilja om jag ringer 2 gånger till samma företag. Samt att alla jag ringt till går efter orginaleffekt och inte det den är strypt till på pappret.

Finns det något försäkringsbolag som går på papperseffekten och inte ursprungseffekt? Det skiljer ju närmare 7000:- för mig om dom går på ursprungseffekt.
Senast redigerat av Renjägarn (24 april 2008)

Kommer väl nånting här snart!

9 108 Inlägg
24 april 2008
Alla jag frågat går i alla fall på papperseffekt.

638 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
När var det du kollade? För alla jag kollat med,   Trygghansa, Folksam, Länsförsäkringar etc säger att dom går efter ursprungseffekt  i mitt fall är det 74kw  men på pappret är den strypt till 37kw

9 108 Inlägg
24 april 2008
Oj förlåt, jag skrev fel, menade att alla kollade på ursprungseffekt mad

Ledsen om jag fick dig glad där för en stund men jag läste nog lite för snabbt sad

638 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
MilleN skrev:

Ledsen om jag fick dig glad där för en stund men jag läste nog lite för snabbt sad

Ajdå det var illa. Oh well bara tacka och ta emot då. Känns jävligt drygt bara att betala för nått man inte har, fast man kan ju dra strypningen iofs när man ändå betalar för full effekt.

Kommer dock göra deras liv till ett helvete genom att ställa på och av den dagvis t ex över helger ställer jag på den och ställer av den under veckan när man jobbar. Så får dom massa extrajobb.

439 Inlägg
24 april 2008
Renjägarn skrev:
MilleN skrev:

Ajdå det var illa. Oh well bara tacka och ta emot då. Känns jävligt drygt bara att betala för nått man inte har, fast man kan ju dra strypningen iofs när man ändå betalar för full effekt.

Kommer dock göra deras liv till ett helvete genom att ställa på och av den dagvis t ex över helger ställer jag på den och ställer av den under veckan när man jobbar. Så får dom massa extrajobb.

kostar dig 50 spänn var gång du ställer av o på...kolla vv sida

old,low and slow....

638 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
nosferato skrev:
Renjägarn skrev:
MilleN skrev:

kostar dig 50 spänn var gång du ställer av o på...kolla vv sida

Jo men det lär knappast komma upp i dom 7000 extra asen ska ha för att försäkra min hoj.

Sleeper
3 084 Inlägg
24 april 2008
Skulle ju köpa en R6:a och var jävligt nära att köpa den men sen fick man höra av ägaren att han betalade 36000 i helförsäkring?!?! hojjen kostade ju 40000 (iofs bodde han i skåne var väl runt 28-30år. Sen  ringde man försäkringsbolaget är 20år.. Vemfan köper en R6 stryper den till 25 kw och betalar 28000 i försäkring O,o.  Jag vill ju inte skriva den på farsan för han bor liksom en bit ifrån. Men så fick jag tag i en pärla till hoj. Honda african twin 750 den betalar jag 3800 helår sen är det inte en snutjävel som kollar om den verkligen är strypt eller ej det bästa (den går både leka i skogen med, slipper fosterställning och man kan köra ner till skåne utan att ha ryggskott. VV vet ju att man tar bort strypningen iofs men 36000 i försäkring på en hoj som är värd 40000 det borde fan inte vara lagligt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

638 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
vv bryr sig inte om man tar bort strypningen eller inte. Det gör däremot försäkringsbolagen, eller dom har ju ändrat reglerna så att dom skiter i om den är strypt dom går på ursprungseffekten vilket känns fel då en del verkligen kör på den strypta effekten. Helförsäkring kommer aldrig komma på tal, kraschar man så dör man eller så blir det lite plastskador och det blir billigare att repa själv/lämna in och betala allt än att betala för vagnskadeförsäkring vilket oftast blir mer än dubbelt så dyrt mot halv.

Har ändå fått ett ganska vettigt pris på 7900:- för en CBR  men t ex Folksam har jag fått 3 olika priser från. från 5900 - 12900:- vilket jag inte kan fatta? Dom måste ju gå efter samma lista oavsett vem man ringer.

Sleeper
3 084 Inlägg
24 april 2008
Renjägarn skrev:
vv bryr sig inte om man tar bort strypningen eller inte. Det gör däremot försäkringsbolagen, eller dom har ju ändrat reglerna så att dom skiter i om den är strypt dom går på ursprungseffekten vilket känns fel då en del verkligen kör på den strypta effekten. Helförsäkring kommer aldrig komma på tal, kraschar man så dör man eller så blir det lite plastskador och det blir billigare att repa själv/lämna in och betala allt än att betala för vagnskadeförsäkring vilket oftast blir mer än dubbelt så dyrt mot halv.

Har ändå fått ett ganska vettigt pris på 7900:- för en CBR  men t ex Folksam har jag fått 3 olika priser från. från 5900 - 12900:- vilket jag inte kan fatta? Dom måste ju gå efter samma lista oavsett vem man ringer.

ojsan, menade försäkringsbolaget wink fast VV bryr sig ju inte heller

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

Sleeper
3 084 Inlägg
24 april 2008
Renjägarn skrev:

Sen tycker jag du ska kolla med IF där körde jag och de har billigare försäkring på Honda, triumph och bmw

638 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Ah hört flera som säger att IF har någon speciell "honda" försäkring. Ska ringa dom imorron.

EDIT!!   Hm helförsäkring verkar ju vara det enda dom har? DYRT alltså.  Under 25 år (24år) och då blir det dubbel premie mot 35 och uppåt, vilket verkar bli ca 25000:- för mig / år!    Stämmer det så är dom dyrast hittils. Hm  får ringa dom imorron och fråga.
Senast redigerat av Renjägarn (24 april 2008)

96 Inlägg
25 april 2008
Renjägarn skrev:
Ah hört flera som säger att IF har någon speciell "honda" försäkring. Ska ringa dom imorron.

EDIT!!   Hm helförsäkring verkar ju vara det enda dom har? DYRT alltså.  Under 25 år (24år) och då blir det dubbel premie mot 35 och uppåt, vilket verkar bli ca 25000:- för mig / år!    Stämmer det så är dom dyrast hittils. Hm  får ringa dom imorron och fråga.

Precis, under 25 dubbla premien mot 35+ (och tänk inte ens på att skenförsäkra) yikes

1 297 Inlägg
25 april 2008
Jag jobbar på SalusAnsvar och vi hade utbildning för någon vecka sen angående motorcykel. Vi har tidigare gått efter papperseffekten (från cbr) vilket varit helt fel. Nu måste jag gå in och kolla om motorcykeln är stryp och isf ändra effekten till ursprungseffekten. Anledningen är att strypningen är så lätt att plocka bort så den åker på inför besiktning och sedan tas den bort.

Sök