2258
Sök

Sänkt bil upp på stena line. Tar den i?

156 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Tjenare. Kom att tänka på en grej nu när jag ska åka på semester i sommar med min första sänkta bil. En volvo S60, sänkt med H&R fjädrar ca 35mm. Åker förmodligen med Stena Line Express. När man åker upp på övre däck så är det en väldigt brant backe. Tror ni bilen kommer ta i längst fram. Har inget kjolpaket, men däremot en liten läpp som är fabriksmonterad. Alltså inte rampen in till båten, utan backen upp till övre däck, kommer den ta i?

KHRacing
25 april 2008
borde vara rätt lugnt tycker jag

156 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Okej. Men någon med erfarenhet som vet om den tar i eller inte?

115 Inlägg
25 april 2008
Är också skitorolig över detta! Tror ni man klarar sig att ens komma på båten om bilen ligger ca 6 cm över marken?

156 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Vi i familjen har haft många volvomodeller genom tiderna däribland s60 som inte varit sänkt och det har aldrig varit problem! Men hur blir det nu med sänkt bil? Vilka får åka upp först på övre däck, dom som står först i kön eller sist?

156 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Ingen som har erferenhet från detta?

3 120 Inlägg
26 april 2008
När GRC anordnar körning till gotland ring med toksänkta bilar brukar de ringa och boka så sportbilarna får stå på undre plan...Ring och kolla!
Senast redigerat av viccoA (26 april 2008)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 april 2008
Ta fart? wink
Eller plocka bort läppen längst ner tills du kommer av färjan. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

9 108 Inlägg
26 april 2008
Färjepersonalen har varit med om låga bilar förr så dom har nog koll, ta med ett gäng korta plankor för säkerhets skull..

956 Inlägg
26 april 2008
Har haft problem någon gång när vi skulle över till Åland. Då var det farsans original bmw 7351-91, den tog i när vi skulle över kanten uppe, men då höjde dom upp rampen så den gick fritt, dock var detta på ekerö linjen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

151 Inlägg
26 april 2008
Det beror nog på vilken båt det är men när jag tog min hem från england så va det inga problem med nå båtar, inga gupp alls !!
Senast redigerat av Lindahl- (26 april 2008)

115 Inlägg
26 april 2008
Skulle vara grymt att åka till Gotland ring och köra men vågar verkligen inte riskera min front haha big_smile Så vill vara säker på att det går innan.. Gupp borde förbjudas! Eller iaf vissa gupp som är sjukt höga, de borde införa nån sorts standard för guppen och inte ha 300 olika.

Live the dream
358 Inlägg
26 april 2008
Ivan0 skrev:
Okej. Men någon med erfarenhet som vet om den tar i eller inte?

Jag har mängder med erfarenhet..
Tror nog att min bil är "något" lägre än din.
Jag har inte hafft några problem på färjor, vid ett tillfälle var jag osäker och snakkade lite med personalen som vinkar in bilarna,
så han fixade en lungn platts åt mig.
Med din höjd på bilen så tror jag nog att du kan komma på vart du vill.
// Reine

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

Sök