2346
Sök

Pipande ljud från motorn vid gas

185 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Tja.
Så fort jag gasar med BMW:n så piper det från motorn. Eller vet inte om det är från motorn precis, men det piper i alla fall. Men så fort jag släpper gasen slutar det. Ngn som vet vad felet kan vara? BMW 323Ci -99 om det ät till någon hjälp...

Bil/Lastbil/maskin mekaniker
148 Inlägg
31 mars 2008
finns tusentals grejer det kan vara. ett tips är att lyfta på huven och lyssna ungeför var det piper. en rem kanske? tex..

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.

185 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
ok får väl göra det...körde en latmask här o tänkte kanske att ngn varit med om samma...

1 217 Inlägg
31 mars 2008
den piper/kvider för att den inte vill bli plågad mer;)

185 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
haha eeeeller inte tongue

normal people are scary
57 Inlägg
25 april 2008
hade en 520 som vislade fint....dåliga spridar tätningar va felet på den iaf

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

263 Inlägg
25 april 2008
någon har smygmonterat en pygmékompressor i din bil (Y)! Nä men kolla över så alla slangar och tätningar sitter som dem ska och inte läker.

Bjuuuu han!!

Körv
3 535 Inlägg
25 april 2008
kolla även fläktremmen..

Truckdriving Man

993 Inlägg
25 april 2008
koppla bort stereon och sen lyssna om ljudet är kvar, brukar vara att där går ström genom, så generatorn hörs från högtalarna, svårt och förklara,

men koppla bort stereon och lyssna om ljudet är kvar.

76 Inlägg
25 april 2008
Kungen-EssE skrev:
koppla bort stereon och sen lyssna om ljudet är kvar, brukar vara att där går ström genom, så generatorn hörs från högtalarna, svårt och förklara,

håller med.. koppla ur sterion å lyssna sen. Det du beskriver hände mig förut när jag hade baslåda å grejs...det viner till när man gasar smile

185 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
GAS83 skrev:
Kungen-EssE skrev:

håller med.. koppla ur sterion å lyssna sen. Det du beskriver hände mig förut när jag hade baslåda å grejs...det viner till när man gasar smile

hur får man bukt med de problemet om det nu är detta som är felet?

Forummoderator
26 339 Inlägg
26 april 2008
rich86 skrev:
GAS83 skrev:
Kungen-EssE skrev:

hur får man bukt med de problemet om det nu är detta som är felet?

..det undrar jag också..har samma problem..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 079 Inlägg
26 april 2008
decib3L skrev:
kolla även fläktremmen..

En fläktremm piper inte, och när den låter så låter den även på tomgång.

76 Inlägg
27 april 2008
Jag hade problem med att det var dåligt jordat mot karossen i bagageluckan men jag e inte så insatt i de där....men kan vara värt å kolla iallafall..

Sök