3391
Sök

Till hur många hk räcker original lmm B230fk?

10 287 Inlägg
10 mars 2008
#21
Ja och gissa vem som var med och byggde den då. Som bland annat byggde ihop sprutet på den...roll

/Göran


Rooth07 skrev:
hbdesign skrev:
vill du bygga om lmm så är bilsports turbocontainer serie en bra hjälp där står det mycket tricks

Jaså? Okej?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#22
Sharky skrev:
Ja och gissa vem som var med och byggde den då. Som bland annat byggde ihop sprutet på den...roll

/Göran


Rooth07 skrev:
hbdesign skrev:
vill du bygga om lmm så är bilsports turbocontainer serie en bra hjälp där står det mycket tricks

Jaså? Okej?


http://www.garaget.org/gallery/archive/47263/277022_y5p4k8.jpg
lmm

Nu ska vi reda ut detta:P.. såhär ser min lmm ut, nummer : 0 280 202 035, ingen tråd i den?


10 287 Inlägg
10 mars 2008
#23
Då stämmer inte din Topic. Detta är en orginal luftklappa till en B230ET.

/Göran

Rooth07 skrev:
Nu ska vi reda ut detta:P.. såhär ser min lmm ut, nummer : 0 280 202 035, ingen tråd i den?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#24
Sharky skrev:
Då stämmer inte din Topic. Detta är en orginal luftklappa till en B230ET.

/Göran

Rooth07 skrev:
Nu ska vi reda ut detta:P.. såhär ser min lmm ut, nummer : 0 280 202 035, ingen tråd i den?


Okej?, men motorn ska vara en fk iaf:Omad


10 287 Inlägg
10 mars 2008
#25
Har du Motronic så är det som Tobbe skrev - en BMW-klappa som är intressant.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#26
Sharky skrev:
Har du Motronic så är det som Tobbe skrev - en BMW-klappa som är intressant.

/Göran

Okej, ja det ska det vara:P.. men hur kan det komma sej att det är ET lmm till FK motorn då? ska det funka?tongue det har det iof gjort, men ändå, men jaha, hur ska jag lyckas med detta nu då?, BMW:S, är inte så high på lmm direkt:P. hur ska man gå till väga?,. Tacksam som fan att ni ställer upp på allt krabb:)


10 287 Inlägg
10 mars 2008
#27
I orginal har FK motorn LH2.4 och B230ET har Motronic. Men köper du en lös B230FK på skroten och stoppar ner i din bil med Motronic så har du ju helt plötsligt en B230FK motor med Motronic - inget konstigt med det.

Men om det nu är så att du håller på att byta motor:

Håll reda på att dom har olika typer av svänghjul med oika typer av trigg för tändningen.
Håll reda på hur svänghjulet skall sitta (gissa om 90% brukar missa detta...)
Håll reda på att spruten har olika typer av tempgivare i toppen för sprutet.

/Göran

Rooth07 skrev:
men hur kan det komma sej att det är ET lmm till FK motorn då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#28
Sharky skrev:
I orginal har FK motorn LH2.4 och B230ET har Motronic. Men köper du en lös B230FK på skroten och stoppar ner i din bil med Motronic så har du ju helt plötsligt en B230FK motor med Motronic - inget konstigt med det.

Men om det nu är så att du håller på att byta motor:

Håll reda på att dom har olika typer av svänghjul med oika typer av trigg för tändningen.
Håll reda på hur svänghjulet skall sitta (gissa om 90% brukar missa detta...)
Håll reda på att spruten har olika typer av tempgivare i toppen för sprutet.

/Göran

Rooth07 skrev:
men hur kan det komma sej att det är ET lmm till FK motorn då?


Okeyy,, nää då ska inte byta motor,, bara renovering och lite trimmning:),, markerade upp svänghjuler och veven så det kommer tillbaka på samma possition som innan:P, men nu var det ju lmm det handlade om:P. lite tradigt detta tycker jag:P.. tycker det borde finnan någon här på garaget som har något liknande:P


948 Inlägg
10 mars 2008
#29
Rooth07 skrev:
Sharky skrev:
I orginal har FK motorn LH2.4 och B230ET har Motronic. Men köper du en lös B230FK på skroten och stoppar ner i din bil med Motronic så har du ju helt plötsligt en B230FK motor med Motronic - inget konstigt med det.

Men om det nu är så att du håller på att byta motor:

Håll reda på att dom har olika typer av svänghjul med oika typer av trigg för tändningen.
Håll reda på hur svänghjulet skall sitta (gissa om 90% brukar missa detta...)
Håll reda på att spruten har olika typer av tempgivare i toppen för sprutet.

/Göran

Rooth07 skrev:
men hur kan det komma sej att det är ET lmm till FK motorn då?


Okeyy,, nää då ska inte byta motor,, bara renovering och lite trimmning:),, markerade upp svänghjuler och veven så det kommer tillbaka på samma possition som innan:P, men nu var det ju lmm det handlade om:P. lite tradigt detta tycker jag:P.. tycker det borde finnan någon här på garaget som har något liknande:P

kollade du min länk? kolla den ordentligt och sen fråga lite folk på tpc är nog en hel som har gjort den adaptionen
och som Göran sa är väl blocket som är ett fk

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
#30
TobbeTT skrev:
Rooth07 skrev:
Sharky skrev:
I orginal har FK motorn LH2.4 och B230ET har Motronic. Men köper du en lös B230FK på skroten och stoppar ner i din bil med Motronic så har du ju helt plötsligt en B230FK motor med Motronic - inget konstigt med det.

Men om det nu är så att du håller på att byta motor:

Håll reda på att dom har olika typer av svänghjul med oika typer av trigg för tändningen.
Håll reda på hur svänghjulet skall sitta (gissa om 90% brukar missa detta...)
Håll reda på att spruten har olika typer av tempgivare i toppen för sprutet.

/Göran



Okeyy,, nää då ska inte byta motor,, bara renovering och lite trimmning:),, markerade upp svänghjuler och veven så det kommer tillbaka på samma possition som innan:P, men nu var det ju lmm det handlade om:P. lite tradigt detta tycker jag:P.. tycker det borde finnan någon här på garaget som har något liknande:P

kollade du min länk? kolla den ordentligt och sen fråga lite folk på tpc är nog en hel som har gjort den adaptionen
och som Göran sa är väl blocket som är ett fk

Ja det är nog som Göran säger:),, jo jag kollade länken,, men problemet är att jag inte fårr min användare dit ännu, så kan tyvärr inte skriva i forumet:S


Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#31
Eller ska man ge sej på att byta till LH2.4 sprut istället då?tongue krabbigt kanske?



Sök