3579
Sök

Olagligt med USA blinkers på 740?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Tjena.

Har suttit och funderat på att skaffa USA blinkers till min 740, frågan är bara vad polisen tycker om det?

Tack på förhand!

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 april 2008
så länge det blinkar orange och lyser vitt så är det lugnt, men tänk på att alla Us-blinkers inte är e-märkta, men det tror jag inte de bryr sig om

Jonas

4 663 Inlägg
28 april 2008
Volvo__Mannen skrev:
så länge det blinkar orange och lyser vitt så är det lugnt, men tänk på att alla Us-blinkers inte är e-märkta, men det tror jag inte de bryr sig om

som sagts  bara de lyser orange och inget annat så är vet lungt =d 
mvh Robin

10 sec före dig...
540 Inlägg
29 april 2008
hade det på min och den rullade rakt igenom besiktningen.

Team Carkings
2 300 Inlägg
30 april 2008
Olagligt eller ej....ta med andra lagliga till besiktingen & säg att du inte hann byta så släpper dom igenom den iaf.

33 Inlägg
30 april 2008
sätt i en brytare så du kan släcka dom när du ska besikta så e det inga problem.. har det på min;)

197 Inlägg
4 maj 2008
besiktningen klagar antagligen på att det inte finns nåt vitt parkeringsljus framåt! men polisen har aldrig sagt nåt åt mig iaf

BadBoys_Club

812 Inlägg
4 maj 2008
typ alla usa blinkers har ju bara en hållare så då får du ju välja på att antingen föra med "gult" sken framåt som du inte får ha eller göra ett litet hål i blinkersen å sätta i en liten 5W lampa som luser hela tin. de gjorde ja på min gammla 740 med 940 front..  vart snyggt som fan.. å de gick igenom bes utan problem..

man lever bara en gång..

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
4 maj 2008
eftersom du måsta ha parkeringsljus framåt så måste de ju lysa å de får inte vara orange..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 maj 2008
E-märkt är väl mest viktigt när man reggar, sen kan det ju bero på vad man möter för polis om man blir stoppad, samt besiktningsman.
Men ta min gamla 240 som ex. Hade original blinkersglas fram, lackade positionsglaset orange på sidan, men lät det vara vitt framtill. Det var varken poliser eller besiktningsban som klagade. Bytte iofs till vita glas sen.. wink
Men som en del sagt innan mig, så länge det lyser vitt och blinkar orange ska det inte vara några problem. Go for it! big_smile Snyggt med usa-blinkers på 740. Särskilt när hela fronten är med. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök