3854
Sök

Finns det några risker med att blanda 2 olika oljor?

Varningar. 36
1 200 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Tjoho, nu är det såhär va, att jag märkte det var lite risigt med motor-olja i volvon imorse och jag hade ingen olja, så jag frågade svärfar om han hade nån och jo visst hade han det.

15-40 (?) tror jag det var, men jag minns inte vad det var för olja i motorn innan, och jag frågade honom om det verkligen inte kunde hända något om man blandade 2 olika och han sa att det går bra, men jag är ändå tveksam så jag tänkte höra med er istället.

Vet för övrigt inte häller om den oljan går ihop med min volvo över huvud taget så om nån vet det så kan du ju få säga till innan skiten brakar ihop.

Har provat att söka i forumet redan, hittade inget om just detta.

Mvh Ted.
Senast redigerat av TFkarlsson (4 maj 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 217 Inlägg
4 maj 2008
det är en volvo.. du kan förmodligen köra på matolja om du så vill, den stånkar och går ändå

Driifter;)
1 630 Inlägg
4 maj 2008
de står väl på dunken säkert att den är blandbar med de flesta andra oljor. o de e ju en gammel volvo det e bara hälla i nåt bröte..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
de står väl på dunken säkert att den är blandbar med de flesta andra oljor. o de e ju en gammel volvo det e bara hälla i nåt bröte..

Står ingenting, kommer från ett oljefat.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Ska nog inte var några problem.

Får hoppas att du har rätt. smile Vill ju inte att skiten ska gå sönder....... än.

1 327 Inlägg
4 maj 2008
Men vill du vara riktigt säker så byt olja sen i sommar och köp extra så du har samma olja att fylla på med när det behövs  smile.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Men vill du vara riktigt säker så byt olja sen i sommar och köp extra så du har samma olja att fylla på med när det behövs  smile.

Ska göra det, tänkte jag skulle kosta på fanskapet en ordentlig service om ett tag. smile

Sök