3428
Sök

Hjälp! Stort elfel...

68 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Nu har jag stor problem med min mr2:a sad

När jag skulle koppla in mitt under car kit så hände något konstigt.
Följande elfel blev:

Mätartavlot slutade lysa
klockan
höger fram position
höger baklyse
steron

allt typ som ska gå igång med tändningen.

Alla säkringar är hela samt kablarna, har även kopplat bort allt nytt jag monterat i bilen men inget hjälper.

Någon som har nån idé på vad jag ska göra??? Väldigt tacksam för svar

//MvH Marcus _PeeWee_ Jansson

/Marcus _PeeWee_ Jansson

1 050 Inlägg
5 maj 2008
Testa med att lossa pluspolen från batteriet. Låt den vara av någon minut. (kan ev, vara någon automatsäkring som löst ut) Möjligt att den återaktiveras igen efter strömbortfallet.
Funkar ej detta så råder jag dig att återigen kolla säkringarna, de kan se hela ut fast de är blåsta.
Kolla även så ingen kabel brunnit av. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 maj 2008
Testa att vicka på de säkringar som berör det du beskrev. Det ser du i instruktionsboken vilka det är. Låter som att det är säkringen i.o.m att parkeringsljuset och ena baklampan har slocknat. Brukar vara kopplade så.
Kan vara så enkelt som glapp. Fick panik när min klimatanläggning inte startade en dag i somras, det var bara att peta lite på säkringen så gick det igång igen. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

68 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Det där med lossa på batteriet har jag inte testat ännu så det får jag göra ikväll, och säkringarna bytte jag allihop (blev lite galen) hehe har dock inte fått ihop det ännu

/Marcus _PeeWee_ Jansson

68 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Det fungerade inte hellet sad

Inga fler förslag? Något relä kanske? Men hur kollar man det hehe

/Marcus _PeeWee_ Jansson

1 050 Inlägg
6 maj 2008
_PeeWee_ skrev:
Det fungerade inte hellet sad

Inga fler förslag? Något relä kanske? Men hur kollar man det hehe

Trist..beskriv gärna lite mera utförligt vad du lossat på, samt hur du kopplat in kitet?
Luktade det bränt vid något tillfälle? Kan du ev, ha satt någon kabel fel, så det är kortis?
Leta även efter hängsäkringar, kan sitta en eller flera mkt väl gömda. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök