2247
Sök

Audi 2.3e kamremsbyte?

203 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Tja!
har en Audi 80 2.3e -92 som det börjar bli dags att byta kamrem på.. så jag har snackat lite med farsan, o han säger att på hans gamla Audi 100 2.0 5cyl så kan man köra tills den brister utan att ventiler o annat skit går åt h*lvete..

så min fråga är ju om det gäller för min femma oxå?
o sen undrar jag även vad det e som ska bytas o vad kalaset kommer gå på?

tack på förhand!
/Jonny

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

Evolution
1 627 Inlägg
4 maj 2008
Jag gissar på att dom då kan slå ihop e inte riktigt säker på hur det ser ut. men kamrem och delar 1500-2000 kr går vattenpumpen på kamremen så bytt den med.

Fäll ner pungen och landa

203 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
ingen som har ägt en 2.3e som är mer säker på sin sak?

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

184 Inlägg
6 maj 2008
ja är 99% säker på att de slår ihop.. gjorde de på min 2,0 4-cyl.. de e ju ingen volvo vi snackar om

Audi Freak :)

203 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
ok, då vet ja.. skönt att slippa renovera toppen mm om det skulle skita sig smile

282 Inlägg
6 maj 2008
Quattro_ skrev:
det kommer gå sönder en hel del om du kör tills den går sönder. pris vet jag inte riktigt. gör du det själv gåre på ett par tusen annars brukar det kunna vara uppåt mot 8000 kr.

8000 för att byta var väl lite att ta i *L* de får man ju för ett motor byte typ. oki att man måste riva fronten men de går ju snabbt.

varför ta chansen och köra tills de rasar e ju bara dumt!

282 Inlägg
6 maj 2008
ktmracing skrev:
ja är 99% säker på att de slår ihop.. gjorde de på min 2,0 4-cyl.. de e ju ingen volvo vi snackar om

hade en 945 och när remen gick på den dog bilen bara så dom kan ha spärrar dom me *L* de e ju Volvo*L*smile

Sök