zon1k skrev:
Jo dyrt. Nej inget fel i sig så. Men Känns inte så kul att börja trimma en motor som har gott för långt och man behöver ju änå byta till andra kammar och stakar och kolvar om man ska ha ut högre effekt utag än 280-300 hk. och jag undrar om det bara är det man byter om man renovera en motor? kolvar kammar stakar och ventiler? allt måste ju bytas vid högre effekt uttag.
Så här är det lämnar du iväg det och låter tex en firma byta det till dig så kommer det inte bli billigt,
Jag byggde min motor helt själv och då bytte jag i motorn lager, packningar kolvringar, vattenpump, oljepump och bättre stakar, kolvarna behöver du inte byta de håller för över 400hk jag skickade därimot iväg dem på modefiering hos Autotech för bättre kylning/smörjning.
kammaxlar byter man inte för att det skulle slitas utan för att man vill ha vassare så motorn kan suga i sig mer luft när man trimmar över 300hk och då kan man passa på att oxå byta till lite hårdare ventilfjädrar och sen ska spelet på ventilerna ställas in och ventilerna kan man oxå lika gärna byta.
sen är det bara kamrem satts och remhjulsats som behövs sen har du en helt fräsh motor.
tror inte jag glömt nått nu i all fall.
Senast redigerat av MST4 (7 maj 2008)
Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa