3616
Sök

Vad är fel? (montering av baslåda + steg)

1 785 Inlägg
5 maj 2008
villon skrev:
Så det var remotekabeln som fattades, men med ett problem följer givetvis ett annat. Basen rasslar och där är inget direkt tryck i den yikes vad är felet nu då?

Har du köpt steget nytt? Låter som ett slutsteg med med brända transistorer.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
5 maj 2008
villon skrev:
Så det var remotekabeln som fattades, men med ett problem följer givetvis ett annat. Basen rasslar och där är inget direkt tryck i den yikes vad är felet nu då?

Kan vara olika fel:
-Dålig jord
-Kabelbrott
- + - sitter fel vänt

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 maj 2008
exoop skrev:
Lonefox skrev:
villon skrev:
Okey då är det nog det som är fel, men jag har ingen sån kabel, går det bra med vilken strömkabel som helst?

Du SKALL ha en remotekabel ut på enheten, iom. att du har lågnivå ut på den så...  Och ja du får dra en separat kabel från den till Trigger på steget.

han menar att han inte har någon kabel att dra från stereon till steget!!! och ja det går med en vanligt kabel alternativt högtalarkabel lättast:P

Missuppfattning hmm

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

684 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
dbjanoz skrev:
villon skrev:

Har du köpt steget nytt? Låter som ett slutsteg med med brända transistorer.

Har köpt allt sprillans nytt, men ska in till brc i malmö senare i veckan så får dom kolla vad som kan vara fel.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

684 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Bara en fråga till, basen har dubbla talspolar på 2*2 ohm hur är bäst att koppla till steget? eftersom den har dubbla talspolar så blir det 4 "kontakter/sladdar" ska jag koppla alla fyra in i steget, eller bara två? så kallad bryggat?

Länk till sida med bra bilder

http://www.shipsound.com/product_info.p … f4e53a5ca2
Senast redigerat av villon (6 maj 2008)

590 Inlägg
6 maj 2008
villon skrev:
Bara en fråga till, basen har dubbla talspolar på 2*2 ohm hur är bäst att koppla till steget? eftersom den har dubbla talspolar så blir det 4 "kontakter/sladdar" ska jag koppla alla fyra in i steget, eller bara två? så kallad bryggat?

Hmm, tror att du får seriekoppla här då.. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=3
Den längst ner så blir det 4ohm.smile

684 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
eriksson87 skrev:
villon skrev:

Hmm, tror att du får seriekoppla här då.. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=3
Den längst ner så blir det 4ohm.smile

Men dom bilderna visar ju två olika typer av + och -. Någon som vill förklara alla kopplingar vad dom innebär och vilket jag ska ha till mitt.

Och bryggat, ska man då ha en högtalar sladd mellan plus och minus på talspolarna med? dom som inte är kopplade till steget?

Volvo Nörd
85 Inlägg
9 maj 2008
maximus skrev:
villon skrev:
Vad ska jag testa med remote? remoten jag har är en fjärr till att ställa styrkan på baslådan. Ska försöka se över om det kommer ström.

det är en kabel,inte fjärrkontroll

Just nu så syftar han kanske på fjärren man får med vissa steg som man kan dra fram till förarplatsen så man kan ändra på max å min på steget.

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

684 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Tack för alla som svarat, men allting funkar som det ska nu, hade inte kopplat exakt som det ska va när det är dubbla talspolar, plus att skyddsplasten satt kvar så basen andades inte som den skulle, saker man missat med andra ord tongue

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
9 maj 2008
Ordet biltema säger det mesta, e säkert kablarna om inget annat fel hittas, men tyvärr hittades ett fel tongue

Eller ja fr din del va d la bra big_smile
Senast redigerat av Qwaffe (9 maj 2008)

Ableton Live

684 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Qwaffe skrev:
Ordet biltema säger det mesta, e säkert kablarna om inget annat fel hittas, men tyvärr hittades ett fel tongue

Eller ja fr din del va d la bra big_smile

Kablarna var faktiskt mycket bra tyckte, jag, bra pris på 16mm och helt paket med allt för 349 med 6m långa kablar.

Sök