3044
Sök

fråga om luftburk och luftfilter Volvo S80

Kör Lastbil
108 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
hejsan
jag undrar om de finns någon som kan ge mig svar på en fråga.

Jo jag har orginal filtret på min S80 2,5T och jag testade att knäppa upp dom 3 "låsen" som finns på luftburken och då öppnas locket cirka 1cm och man får mycket fräckare ljud och man hör dumpen mer men nu till frågan tar motorn skada av detta i längden eller de spelar ingen större roll. Jag vill inte ha några gissningar för de e för dyrt att lita på jag vill ha svar från dom som kan sin sak.
Senast redigerat av Triggrodamus (10 maj 2008)

Volvo For Life

Ahlsen
10 maj 2008
Ja den kan ta skada om det lyckas ta sig in skit innanför filtret och vidare in i motorn. kan bli dyrt,
det du kan göra är att köpa ett insattsfilter lr ett öppetfilter så får du det ljudet.
Senast redigerat av Ahlsen (10 maj 2008)

hmmmm
1 094 Inlägg
10 maj 2008
precis som föregående säger. stäng burken igen o sen köp ett insatts filter eller öppet filter. tänk på om du tar öppet filter så ha ej det direkt efter LMM.

ha det bra o lycka till

Avstängd
1 557 Inlägg
10 maj 2008
Gloremir skrev:
precis som föregående säger. stäng burken igen o sen köp ett insatts filter eller öppet filter. tänk på om du tar öppet filter så ha ej det direkt efter LMM.

ha det bra o lycka till

Va menar du med inte ha det direkt efter LMM?

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

hmmmm
1 094 Inlägg
10 maj 2008
jag hade mitt satt där när bilen inhandlades. slutade med att lmm gick sönder. frågade kunniga o dom sa att det blir någon turbulens precis där då. så jag har filtrett sitter ca 15cm ifrån. var bara ett förslag som jag vet många går efter.

Avstängd
1 557 Inlägg
10 maj 2008
Gloremir skrev:
jag hade mitt satt där när bilen inhandlades. slutade med att lmm gick sönder. frågade kunniga o dom sa att det blir någon turbulens precis där då. så jag har filtrett sitter ca 15cm ifrån. var bara ett förslag som jag vet många går efter.

smile Undra för vill själv köra med öppen burk (har ett runtfilter typ R) o min LMM sitter ganska nära efter filtret hmm
Senast redigerat av MrKerm (10 maj 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

hmmmm
1 094 Inlägg
10 maj 2008
okej. nä jag har dragit ett rör från LMM på ca 15 cm o sedan mitt filter. har hållit nu 3500 mil. den andra lmm gick sönder efter 400 mil av ägandet på bilen. vet dock inte hur länge det hade suttit där då. bättre att gå på säkra sidan o lyssna på folk som håller på med sådant här. har polare som jobbar för tuningfirma

Sök