2562
Sök

Vilket märke ska jag välja?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 maj 2008
Volvon e klart bekvämare att köra, men att åka är saab att föredra då volvon e lite stötigare tycker ja..men då e saaben bra mkt tråkigare att köra istället.
Turbotrycket tycker inte ja finns där trots 180 hästar. Kört bilar, i samma storlek, med 150 hk å mindre som har mer tryck i sig än 93an :S

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
10 maj 2008
Varför inte åka till en saab och en volvo försäljare och prova båda varianter och gasa lite, svänga och tvärbromsa. typ härja lite så känner du ju själv vilken bil du gillar bäst och vilken som känns roligast osv. kvalitetsmässigt är det nog skitsamma vilken du tar. har man otur med bilen spelar ingen roll vilket märke eller modell då kommer problemen som på löpande band ändå smile och har man tur funkar det klockrent hela tiden

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 maj 2008
Saab utan tvekan! Efter att ha kört en v50 så vill jag nog lova att jag inte vill köra moderna volvo på ett bra tag!

Men gör som HadesInFlames skriver, åk och provkör och skaffa dig en egen uppfatning istället wink

Rock'n Roll

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
10 maj 2008
TenZer skrev:
Men gör som HadesInFlames skriver, åk och provkör och skaffa dig en egen uppfatning istället wink

Väl talat! cool

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
10 maj 2008
Båda bilarna är bra bilar. Dock är kvalitetsintrycket på saaben rätt kasst mycket plastigt och tråkigt dock en snygg interiör.

Volvons intryck är bättre dock ingen s500 men endå gediget och lättmanövrerat. Komfortmässigt så är saaben ljusår bakom volvon. Saaben har stötig fjädring, hårda stolar och kass stereo allt för att den ska ha lite sportigare feeling.

Volvon i sin tur har mjuka komfortabla stolar skön fjädring som sväljer dom flesta omjämnheter på vägen. Bilen är även mer ljudisolerad än saaben och är därför mycket tystare.

Ska man ha en sportig köra snabbt i kurvor bil är saaben att föredra kvickstyrd och lättmanövrerad medans volvon är lite tyngre lite trögare och mycket skönare.

Och jag har erfarenhet av dessa bilar, kört s60 i 6år nu, 3första s60t5 2 efter s60t5(ng) och nu en s60 2.5t
Och angående saaben kör jag dom nästan varje dag i mitt yrke.

5 089 Inlägg
10 maj 2008
haha roligt att alla som äger en saab säger saab, och alla som äger en volvo säger volvo. men jag tror inte många utav er har testat båda bilarna;)

\Lindgren

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
10 maj 2008
Skull ha valt en S60 2,4t eller T5

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

206 Inlägg
10 maj 2008
S60 T5 så klart, men en S60R är jävligt fin...

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
10 maj 2008
FLindgren skrev:
haha roligt att alla som äger en saab säger saab, och alla som äger en volvo säger volvo. men jag tror inte många utav er har testat båda bilarna;)

Är det något konstigt alls? Äger man en bil har man väl antagligen köpt den efter att ha provkört flera olika modeller och kommit fram till att det är den bästa. Klart man rekomenderar den till andra då?

Själv har jag inte kört någon av dem, dock åkt med i båda och gillade dem båda. Så åk och provkör själv och se vilken du gillar bäst!

Skogs Arbetare
413 Inlägg
10 maj 2008
kolla s60:ins baksäte om man sitter rakt upp o ner så slår jag i huvet i taket inte nakstödet. är normallång. kolla på det och benutrymmena.

Go For It!!

2 182 Inlägg
11 maj 2008
Saaben skulle ja valt

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök