3449
Sök

Sportavgas system till peugoet 206

28 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Tjenare! tänkte kolla lite med er ifall det är någon som är skicklig nog och kanske kan hjälpa mig
med att montera på ett sportavgassystem på min peugoet... lr kanske vet nån firma och pris på va det kan kosta. Men i Göteborg ska det vara då.  Vill också veta va det är för skillnad att ha systemet från katten och om man har dem hela vägen så att säga förbi katten å hela köret... blir det skönare ljud , bättre effekt? lr vad är skillnaden???

Ifall det är nån av er som bor i göteborg och kanske vet hur man byter utan att pajja bilen så skriv gärna till i min gästbok så kan vi åka tillsammans å köpa delarna som behövs.. pris på jobbet kan vi ju komma överrens om  om det skulle vara så att du skulle vilja ha det   smile

Tackar redan nu för alla svar jag får!!! cool

Varje svar hjälper mig   tongue

Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
ja alltså vad för system vill du ha?
finns ju en del.

huvudpoängen med att göra/köpa ett sportsystem är att frigöra avgaserna lättare utan förhinder.
Med orginalsystem så är det ofta skarpa kurvor och smala rör vilket gör att avgaserna studsar tillbaka
och förhindrar flödet vilket ger en effektförlust..
Genom att bygga/köpa ett 2,5 eller 3" system så får avgaserna inget motstånd och kan lättare passera
igenom röret och ut..
kitt finns att köpa till dom flesta bilar.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

28 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
ja alltså vad för system vill du ha?
finns ju en del.

huvudpoängen med att göra/köpa ett sportsystem är att frigöra avgaserna lättare utan förhinder.
Med orginalsystem så är det ofta skarpa kurvor och smala rör vilket gör att avgaserna studsar tillbaka
och förhindrar flödet vilket ger en effektförlust..
Genom att bygga/köpa ett 2,5 eller 3" system så får avgaserna inget motstånd och kan lättare passera
igenom röret och ut..
kitt finns att köpa till dom flesta bilar.

Alltså det ja vill med sportavgassystem det är att den ska låta mörkt... helst ska den låta mörkt även vid tomgång.... hehe

Sök