3904
Sök

är min stereo kass?

16 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
prövade o sätta två 12" baslådor igår med slutsteg. Men det blir inget vidare ljud, det är inga dåliga 12or och inget dåligt slutsteg. Så är det min stereo som är kass eller varför orkar det inte spela ordentligt?

Pulare
248 Inlägg
14 maj 2008
Kan vara många orsaker, dåligt med kräm till steget? för små lådor till 12"arna för klena kablar, dålig jordanslutning osv...

16 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Zlasher skrev:
Kan vara många orsaker, dåligt med kräm till steget? för små lådor till 12"arna för klena kablar, dålig jordanslutning osv...

okej, glömde säga att när man höjer ljudet så slår slutsteget ifrån så det börjar lysa rött, men min polare hade det i sin 760 o det dunka som jag vet inte vad.

9 108 Inlägg
14 maj 2008
Körde han med samma kablar också? Kolla så jorden har bra kontakt.

16 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Körde han med samma kablar också? Kolla så jorden har bra kontakt.

jag o han prövade lite igår o då kopplade vi bort högtalarna och hade bara baslådorna igång o då dunka det jätte bra en stund, men sen började slutsteget slå ifrån. men jag ska å o kolla jorden. vet du vad det kan vara annars eller?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
14 maj 2008
dåligt battri lr  fel kopplat

8 156 Inlägg
14 maj 2008
Slutsteget får nog inte tillräckligt med ström. Du kanske har lite för smala kablar så att du får ett spänningsfall på vägen, eller så har du för dålig jord. Men du kanske borde titta lite på generatorn/batteriet, speciellt med tanke på att du kan spela en kort stund på hög volym innan steget går in i protect.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök