Fel 1: Mätte du enbart på de kablar som jag gav förslag på eller mätte du på alla kablar vid varningsblinkersknappen?
Hade du tändningen igång när du mätte spänningen?
Fel 2: När det gäller relä för halvljus så finns det bara ett relä inne i kupen vad jag vet iaf, enligt elschemat så är det också så. Det relät sitter/hänger nedanför pedalstället på min 240 och är ett silverfärgat Boschrelä, står bla "2x15A" på ovansidan och har 5 stift.
Lyssna och känn på relät om det klickar när du vrider på tändningen, ska klicka i både läge 1 och 2 på tändnyckeln. Observera att bredvid det där relät så sitter det ett svart relä som går till dimbakljuset, därför kan vara lite lurigt att bara lyssna på reläklicket. Bäst är att även känna så att du inte hör fel reläklick.
Fast det bör inte egentligen vara fel på det silverfärgade relät i ditt fall, om detta relä inte fungerar så lyser inte heller bakljusen (under förutsättning att ljusvredet står i "normala" högra läget). Allt det här har jag kollat rent praktiskt i min bil för en liten stund sedan.
Jag håller nog med Lonefox att det kan vara något krångel med relät i motorrummet, kolla så att det inte har lossnat någon kabel där. En annan lurig sak är att halvljuskablarna från relät i motorrummet inte går direkt till halvljuslamporna, istället går det en grå kabel från relät till glödtrådsvakten och sedan från vakten går 2 st blå kablar vidare till halvljuslamporna i lyktan.
Blev lite krångligt det där, hoppas att jag inte förvirrade dig
.