Jo det är en upplevelse att varit där och jag kan ju avslöja att jag inte körde med min 200-20v där för vi var där på semester med våran husbil däremot så skulle vi tagit en bantaxi runt men dessa körde dom inte med just då .
Framfusig som jag är och lite inställsam så frågade jag en tysk kille som kom dit med sin standard VW Golf om han skulle köra han hade just släppt av tjejen på parkeringen för hon ville inte åka med .
Så jag frågade honom om jag betalde varven om jag och grabben fick åka med då och det gick ju bra .
När vi väl kom ut på banan berättade han att han i normala fall hade sin Porsche 911 med störtbåge i och att han förra året hade säsongskort där .
Vi fick ju även en rejäl guidning om vad kurvorna hette samt om händelserna/avåkningar som hade hänt just där .
Varvet gick på 11 minuter men då det var en originalbil så körde han så gott det gick och jag hade nog inte hängt med i kurvorna iallafall ... men det var ju en del motorcykelavåkningar så att han fick sakta in bra på ett par ställen samt så var det banservice också för dom hade kört ett 24 timmars rennen som avslutades dagen innan .
Så visst har jag ett Nürburgringmärke på bilen men min bil har inte rullat där ( jag är nog rädd att förstöra den ) men upplevelsen var helt otrolig .
Sen är det ju hela allt runt omkring banan och det är ju motorsport överallt .
För er som gillar audisar så finns det lite filmer och kort från besöket i Ingolstadt när quattro firade 25 års jubileum :
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1498.php