3405
Sök

japsdämpare, tillbehör?

Kung?
73 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Gör som ja gjorde på 140in. Dock hade ja 2,5" och japsen va 3". En muff å lite annat så va de fixat.

Köp en stegmuff. Svetsa den i orginal. Sen borrar du ett hål i muffen och dämparen. Svetsa en mutter på insidan av muffen. Sen gängar du i en skruv igenom japsen och muffen, på med klamma = klart. För mer säkerhet använd flera skruvar
För att de ska bli absolut tätt använd avgaspasta.

Sen lär du behöva en upphängning för japsen för är ju inte ofta de följer med. Finns flera alternativ.

1. Svetsa 2 långa muttrar i den. Såklart rostfria muttrar och rostfria elektråder/tråd (beroende på svets)
Sen 2 st gummikuddar med gängor i båda ändar. Gänga i japsen sen fixa fästet i karossen på bilen.
Detta blir finast och är seriösast.

2. Fixa en stor rostfri slangklämma eller platsbetäckt plåtband vet inte va man kallar de dock tongue
dra runt japsen å häng upp på lämpligt ställe.

Detta funkar om man är seriös men gör man de lite tattaraktigt så håller de inte länge. Kompisens satt inte länge.

Lycka till
//Persson

Tackar smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

E.T phone home...
212 Inlägg
17 maj 2008
kolla mitt galleri för bilder på min senaste montring av min nya japs dämpare..
använder steg muff o klammor.. men måste nog svetsa lite ändå.. de läcker som sagt lite med dom jävla klammorna...

Sök