3246
Sök

volvo 850

12 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hej, nu i natt när jag va ute o körde min 850 92 glt så dog bara bilen, finns altså ingen el alls, gick inte änns sätta på varningsblinkers, men när ja drog av jorden på batteriet o satte på det igen så blixtra det till, då finns det kräm i batteriet o testat med voltmeter, 12,6V:/ vad kan detta bero på, kan någon ge mig nått slags förslag på hur jag ska göra, har precis köpt bilen o det känns så trist.

mvh king_of_road

103 Inlägg
20 maj 2008
Gjorde du något speciellt när den dog, eller körde du som vanligt?

12 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Obnoxious skrev:
Gjorde du något speciellt när den dog, eller körde du som vanligt?

jag svängde höger i normal hastighet typ, gick väl lite fortare än normalt men inte jätte fort,

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
20 maj 2008
kollat säkringar ??

C H E V R O L E T <3

12 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
kollat säkringar ??

ja det har jag gjort, förra ägaren sa det att det hade hänt så för han en gång tidigare, men då lyfte har bara på minusen på batteriet o på igen så starta han de, o det har jag sett med egna ögon, men detta funkade inte idag

103 Inlägg
20 maj 2008
Det kan inte vara så att jorden från kabelhärvan till karossen släppt / har dålig kontakt? Är egentligen inte så insatt i elektroniken, utan försöker bara tänka logiskt.. smile Just i.om att du har spänning över batteriet men uppenbarligen ej till resterande del av bilen

12 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Obnoxious skrev:
Det kan inte vara så att jorden från kabelhärvan till karossen släppt / har dålig kontakt? Är egentligen inte så insatt i elektroniken, utan försöker bara tänka logiskt.. smile Just i.om att du har spänning över batteriet men uppenbarligen ej till resterande del av bilen

tänkte faktiskt på det förut med, trodde först att det va tändningslåset som gett sig men eftersom varnigsblinkers inte funkade så misstänkte jag detta, ska kolla på detta i morgon, tackar tackar.

103 Inlägg
20 maj 2008
Hoppas det löser sig! Och om det inte gör det, att det finns nån erfaren räv som kan bidra med lite mer hjälp! smile

12 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Obnoxious skrev:
Hoppas det löser sig! Och om det inte gör det, att det finns nån erfaren räv som kan bidra med lite mer hjälp! smile

tackar så mycket, ska kolla upp de så fort jag får tid i morrn,

9 108 Inlägg
20 maj 2008
Låser med hänvisning till rubriksanvisningarna. Hur skulle det se ut om alla trådar döptes efter vilken modell det handlade om? Beskriv även problemet.

Sök