3040
Sök

Gravsättning förstör kistan medvetet... :S

DFFL
9 020 Inlägg
20 maj 2008
fredda_king skrev:
Ravestream skrev:
1.  i dom flesta fall så går locket till kistan sönder i vilket fall som helst när det kommit "lite" jord på (har sett det själv) dettta pga att en kista är inte gjord för att hålla massavikt på locket.
2.  i övriga fall så tar det inte lång tid innan tiden ihop med flera ton jord på gör att kistlocket trycks in

Med andra ord är det bara en liten fråga om tid.  om inte någon då bygger kistor i pansarplåt.

man krossar kistorna för det ska vara säkert att gå fram till gravstenen och inte kunna ramla ner i marken om kistan har förmultnat sönder. sen vad spelar det för roll kistorna har ju alltid gått sönder i alla år.

lol, kistan ligger ju inte en dm under marken.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
20 maj 2008
fredda_king skrev:
Ravestream skrev:
1.  i dom flesta fall så går locket till kistan sönder i vilket fall som helst när det kommit "lite" jord på (har sett det själv) dettta pga att en kista är inte gjord för att hålla massavikt på locket.
2.  i övriga fall så tar det inte lång tid innan tiden ihop med flera ton jord på gör att kistlocket trycks in

Med andra ord är det bara en liten fråga om tid.  om inte någon då bygger kistor i pansarplåt.

man krossar kistorna för det ska vara säkert att gå fram till gravstenen och inte kunna ramla ner i marken om kistan har förmultnat sönder. sen vad spelar det för roll kistorna har ju alltid gått sönder i alla år.

En till jävla skämtare.. "ramla ner i marken"?
Värsta jag hört.. det handlar inte om effektiva arbetsmetoder lr om "kistan krossas i vilket fall. Det handlar om etik, moral och gravfrid! Dels är de i sverige förkastligt att vånda en död på det sättet, det är dessutom olagligt (troligen) och argumenten till tillvägagångssättet är ju patetiskt, "så man ska slippa fylla på jord året efter" Vi betalar så mkt skatt, jag vet att kyrkan är rikla jävlar och begravningsmupparna har de nog inte så snålt ställt de häller.

Gör rätt !!

Diktator
968 Inlägg
21 maj 2008
jag vet folk som jobbar på kyrkogårdar, min svärmor jobbar där, och en polare sommarjobbade som vaktmästare, och om har ganska ofta problem med gravar som helt plötsligt sjunker in för kistorna ruttnar sönder, speciellt om man kommer med gräsklippare, säkert 10 gånger bara på ett år får dom dra upp dom ur hålen som bildas.. så det är bara en fråga när dom krossas... nu kanske ni tycker jag är känslokall, men gör som min far bestämde sig för när han gick bort, minneslund så slipper ni ligga och vända er mitt i natten av oroa över dom döa

Supraman
2 300 Inlägg
21 maj 2008
Det e ren lathet från gravsättarnas sida.
Att det sätter sig e ju normalt.
Sjunker jorden så får man ta och fylla i efterhand.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

5 198 Inlägg
21 maj 2008
Är kyrkan rik ? hur mycket betalar vi i kyrkskatt om år ?

654 Inlägg
21 maj 2008
Suck, alltid gräver de där spetsjournalisterna upp något. Finns det inte större problem än det här?

German Engineering
9 083 Inlägg
21 maj 2008
Vilka svin de är alltså. Det som är det konstiga är att alla måste betala begravningsavgift :S

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 108 Inlägg
21 maj 2008
Som sagt, begrav utan lock då så slipper man att marken sätter sig.

Diktator
968 Inlägg
21 maj 2008
men då får man ju skit på kläderna.... nää, seriöst, tråkigt men sant så kommer ni alla bli mos av om ni väljer kista, bättre att grillas då, slipper man oroa sig om skit på kläderna

Sök