3107
Sök

Gravsättning förstör kistan medvetet... :S

Maskinförare
1 163 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

12 086 Inlägg
19 maj 2008
Är de om de här som mosar kistan för att slippa sättningar i marken?

Tragiskt fkt, de finns något som heter gravfrid.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 maj 2008
Den som ligger i kistan bryr sig nog inte något nämnvärt men personens anhöriga däremot kan jag förstå att dom blir sårade och förbannade om dom nu verkligen sabbar kistorna på det viset.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

12 086 Inlägg
19 maj 2008
Den i kistan bryr sig nog inte nämnvärt, är du skön lr? Hen är ju död!
Jag bryr mig NU om hur jag begravs.

Och det är fan äckligt.

Old School Ford
600 Inlägg
19 maj 2008
dom är ju för fan redan döda, alla har väll sina egna knep i arbetslivet. Ge fan i att berätta detta för hela världen iställe så hade ingen bleve sårad.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
20 maj 2008
Illa illa....

Sump Runk Rätt O Slätt!

Turbocharged
421 Inlägg
20 maj 2008
Finns ingen vettig länk? Våga vägra SVT! (förutom SVT24 tongue)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

6 170 Inlägg
20 maj 2008
JapMax skrev:
Den i kistan bryr sig nog inte nämnvärt, är du skön lr? Hen är ju död!
Jag bryr mig NU om hur jag begravs.

Och det är fan äckligt.

Nej men det är ju sant, den som ligger i kistan är ju död och vet alltså inte om det, skulle du köra ihjäl dig i helgen och bli begravd så skulle det ju kvitta hur mycket du hade brytt dig om att inte bli tilltryck på det här viset utan dom hade nog tryckt till dig likförbannat.

Vad jag menar är ju att det är inte den döde som lider av det utan det är ju dom anhöriga som blir sårade av att deras nära och kära blir behandlade på detta viset och manglade i graven som om dom vore några jävla sardiner i en konservburk.

Jag har ju inte sagt att jag tycker det är rätt eller ens i närheten av ok att göra på det här viset, tycker dom borde sätta foten i röven på idioterna som gör såhär men just eftersom ingen av dom som gör på det här viset pratar öppet om det eller ens har ryggrad nog att erkänna vad dom sysslar med så lär ju aldrig något hända på det stora hela utan skulle man få bort den här "traditionen" eller vad man nu ska kalla det från *alla* svenska kyrkogårdar så skulle det ju behövas ett uppdrag granskning-inslag om varenda kyrkogård i hela sverige eller att kyrkan helt enkelt bildar någon sorts intern granskningsenhet som gör regelbundna stickprovsundersökningar på alla sveriges kyrkogårdar. Men det tror jag ärligt talat att det dels inte finns pengar till och dels att det finns en stor ovilja gentemot eftersom dom då skulle behöva lägga ut extra pengar både på granskningen och på att efterfylla dom gravar som sätter sig pga att dom inte mosat kistan vid gravsättningen.

Och ja, det är kort och gott förjävligt att det öht får förekomma sånt här.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 170 Inlägg
20 maj 2008
URC skrev:
Fy fan vilka svin det finns!
Hade jag själv sett dom göra så på en grav så hade dom fått ett par rejäla slag på näsan.

Varför inte bara en skyffel i nacken och sen en grävskopa upp i arslet så dom får känna hur det är ??

8 156 Inlägg
20 maj 2008
Det finns ju andra saker också som man bör tänka på. Det finns ju faktiskt fall då man har tvingats att öppna gravar för att göra obduktioner? Blir kanske lite svårare om man då har mosat kistan.
Sen så har vi ju det här med gravfrid. Man ska behandla döda med lite respekt, men även dess anhöriga.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 302 Inlägg
20 maj 2008
Jag tänker då inte lämna någon anhörig själv med sådana idioter.
Fins faktiskt lagar och desutom är det äkligt att krossa kistorna.

782 Inlägg
20 maj 2008
Strax efter jag såg reportaget på tv så gick jag in på http://www.uturkyrkan.se/ för jag förlorade all tro på att kyrkan va god. Om det skulle funnits sadistiska begravningar så tror jag hellre jag skulle tagit en sån än att bli mosad av en grävskopa som något pucko som va anställd av kyrkan körde.

42 Inlägg
20 maj 2008
Maria Lundgren är ett tydligt exepel på hur fuck´t up i huvudet  man blir av kyrkan.......
"Man skall icke ljuga"?
Den lilla subban vänder ju och vrider på sig så man tror hon ska hoppa ur skinnet.
Moralen i samfunden existerar tydligen inte..

Jag kan ju gå och pissa på hennes grav sen då,,,för då är hon ju död och lider inte av det???

Dumjävlar

Kristen,,,om du inte vill tänka själv

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun

9 108 Inlägg
20 maj 2008
Sen har vi ju faktumet att man betalar hur jävla mycket som helst för vissa kistor för att våra älskade ska vila i frid. Då krossar dom skiten?!?!? Då hade man lika gärna kunnat skippa kistan och spara pengarna det kostar.

285 Inlägg
20 maj 2008
1.  i dom flesta fall så går locket till kistan sönder i vilket fall som helst när det kommit "lite" jord på (har sett det själv) dettta pga att en kista är inte gjord för att hålla massavikt på locket.
2.  i övriga fall så tar det inte lång tid innan tiden ihop med flera ton jord på gör att kistlocket trycks in

Med andra ord är det bara en liten fråga om tid.  om inte någon då bygger kistor i pansarplåt.

en satans jävla Volvo.

9 108 Inlägg
20 maj 2008
Då kan man lika gärna begrava utan lock så slipper man problemet och kommer undan med mindre jobb och så blir det billigare.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
20 maj 2008
Innox skrev:
Finns ingen vettig länk? Våga vägra SVT! (förutom SVT24 tongue)

Yes fast jag tittar inte på 24 heller....

För övrigt så är det jävligt respektlöst för de döda!
Jag vill att folk ska behandla mig med respekt när jag ligger i kistan!

Fotograf
1 319 Inlägg
20 maj 2008
Ravestream skrev:
1.  i dom flesta fall så går locket till kistan sönder i vilket fall som helst när det kommit "lite" jord på (har sett det själv) dettta pga att en kista är inte gjord för att hålla massavikt på locket.
2.  i övriga fall så tar det inte lång tid innan tiden ihop med flera ton jord på gör att kistlocket trycks in

Med andra ord är det bara en liten fråga om tid.  om inte någon då bygger kistor i pansarplåt.

man krossar kistorna för det ska vara säkert att gå fram till gravstenen och inte kunna ramla ner i marken om kistan har förmultnat sönder. sen vad spelar det för roll kistorna har ju alltid gått sönder i alla år.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 297 Inlägg
20 maj 2008
patrik79 skrev:
Strax efter jag såg reportaget på tv så gick jag in på http://www.uturkyrkan.se/ för jag förlorade all tro på att kyrkan va god. Om det skulle funnits sadistiska begravningar så tror jag hellre jag skulle tagit en sån än att bli mosad av en grävskopa som något pucko som va anställd av kyrkan körde.

Tack för länken smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Av alla kommentarer jag läst, blir jag skrämd över hur jävla illa vårat samhälle är.. att folk verkar ta det här med en klackspark och mena på att "dom är ju ändå döda"... Och visst kistor går sönder, men då är det inte gjort medvetet. Vilket är huvudpunkten här, att dom gjort det medvetet. Det går att lägga mer jord ovanpå för att förhindra sättningar.. Och vadå ramla ner i graven ?! Är du full ?
Hur jävla hög tror du en kista är ?! 2m ?! Sen tycker jag personligen att det är bortkastade pengar att köpa en dyr kista. när det är dags för mig, duger det gott med en spånkista och ett bårtäcke..
Det ser helt okej ut, men varför kasta bort pengar på nån som ligger nergrävd i backen?
Men det är ju dom anhöriga som drabbas, alltså dom som "kastar" bort sina pengar.
Nä, ta och skotta ner dom som gör det där jobbet på sånt sätt att man inte behandlar döda med respekt.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sök