3204
Sök

Problem med min saab 93 ss -03

5 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej

Har problem med min 93:a

När jag svänger vänster så hörs ett knackande ljud detta låter endast när man kör i låga farter eller står still och svänger.

Har haft in bilen och felsökt på verkstad där han kom fram till att det var styrväxeln som var felet.. men problemet kvarstår efter att vi bytt den, har även bytt fjäderbenslagrena och en bussning som sitter mellan styrväxeln och styrstången..

Bilen är sänkt 45mm om de har något med saken att göra

Någon som haft samma problem fast löst de??

Tacksam för svar

5 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#3
Låter det fast man står still och styr?

1 174 Inlägg
30 mars 2008
#4
Hjulet sitter inte löst va?? Har du testat att skruva åt det hårdare.. Polaren hade samma roliga problem på sin bil. Så han åkte till verksaden för att kolla va de va. Så spännde dom bara hjultet hårdare så va problemt löst.. hehe lite små klantigt fel och gissa om jag skrattade..

"If you're in control, you're not going fast enough"

5 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#5
hehe nä de har jag kollat=D

1 174 Inlägg
30 mars 2008
#6
Hehe okej..

"If you're in control, you're not going fast enough"

88 Inlägg
30 mars 2008
#7
drivknut...

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

5 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#8
Men den borde inte låta när jag står still tycker jag?=/ de hör till saken att ibland så är felet som bortblåst och låter ingenting

61 Inlägg
24 april 2008
#10
Så är det på min med=) Vet inte vad det heter men det är iaf några grejjer som ligger ovanpå stötdämparna som är kassa skulle tippa på att det är dom iaf när bilen börjar bli trög styrd så måste du byta och byt helst inann

1 036 Inlägg
26 april 2008
#11
jag har samma problem på mn 900 turbo talladega 98:a
de knakar när man svänger, och de "gnekar" (öhhiii) när man kör över ojämnheter!
Fattar inte heller va de kan vara!


5 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
#12
Har bytt topplagringarna på stötdämparna men problemet kvarstår ännu.. Har bytt lite mer grejjer tex krängningsstaget, bussningen till krängningshämmaren å det blir ändå inte bättre.. Tanken slog mig att de kanske är stötdämparna fram som behöver bytas men ska dom kunna låta så när man svänger?

larrenilsson skrev:
Så är det på min med=) Vet inte vad det heter men det är iaf några grejjer som ligger ovanpå stötdämparna som är kassa skulle tippa på att det är dom iaf när bilen börjar bli trög styrd så måste du byta och byt helst inann

1 036 Inlägg
22 maj 2008
#13
kan vara så då jag har samma ljud kvar i min.. har bytt länkarmen och topplagringarna.. enda som e kvar e stötdämparen och det lutar åt att det e felet på din me


Tidsoptimist
184 Inlägg
22 maj 2008
#14
Har exakt samma problem med min 9-5a, höger fram vid vänstersväng

Jag försöker iaf...


Sök