3480
Sök

Turkiet eller Egypten "bra eller anus?"

61 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Tänkte boka en resa till Marmaris i västra turkiet eller Tunisien. Första veckan i juni.
Är det någon som varit där som har något att säga om det. Både positivt och negativt.
Hur är folket mot sina turister? Religionen är islam/muslimer i båda länderna?
Hur är vädret där nere såhär års? Sol och bad? Uteliv? med mera med mera...
Som sagt, alla svar uppskattas cool
Senast redigerat av Auton (23 maj 2008)

61 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Auton skrev:
Tänkte boka en resa till Marmaris i västra turkiet eller Tunisien. Första veckan i juni.
Är det någon som varit där som har något att säga om det. Både positivt och negativt.
Hur är folket mot sina turister? Religionen är islam/muslimer i båda länderna?
Hur är vädret där nere såhär års? Sol och bad? Uteliv? med mera med mera...
Som sagt, alla svar uppskattas cool

Menar Tunisien, inte Egypten som jag skrev i "ôverskriften"

1 414 Inlägg
25 maj 2008
Jag jobbar i Turkiet just nu o det är ett jättefint land, billigt o kanonbra smile Rekommenderar det starkt!!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
25 maj 2008
Har varit i Alanya 2 gånger och de är väl okej där.. Förutom muslimtomten som börjar sjunga kl 5 på morgonen varje dag. Dom flesta är trevliga men sen finns de dom som är otrevliga. Bra nattliv! De sämsta förutom tomten är att alla vill försöka sälja så fort man går förbi en affär... Kommer inte åka dit igen utan de blir nog Grekland nästa gång..

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

-utan 940
1 728 Inlägg
25 maj 2008
Jag har varit i både Marmaris och Tunisien och jag rekommenderar absolut att du åker till Marmaris. I Tunisien var det lika krångligt att få tag på alkohol som i Sverige, deras Systembolag har bara öppet en kort stund på eftermiddagen och man märker verkligen att det är U-land med alla extremt jobbiga försäljare som springer omkring och tjatar att man ska köpa av dem och en del skriker att man ska dra åt helvete om man inte köper nåt. Vi var i en ganska stor stad (kommer inte ihåg vad den hette) och något uteliv existerade inte över huvud taget.

Marmaris däremot kallas för Turkiets Pärla och dit åker turkarna själva på semester, försäljarna är trevliga och tjatar inte på en. Du kan köpa alkohol överallt och det är allmänt fint och trevligt där.

Sök