3128
Sök

Mögel i bilen!

175 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Jag har kikat på en annan bil jag kanske ska köpa. Men jag har ett problem och det är att det finns mögel i bilen. Någon som har några förslag på vad man kan göra åt det? Det är svart tyg klädsel i bilen så man kan ju inte ha på något som bleker allt för mycket big_smile. Tacksam för svar!!!

Aldrig mer en japanare!

Smålänning
7 883 Inlägg
27 februari 2008
En torrboll kan hjälpa litegrann. Finns ju textilrengöring dock så funkar bra. Kommer inte ihåg märket, men det är som en gul plastborste uppepå en svart burk med gul text. Den är grymt bra smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

945 Inlägg
27 februari 2008
en torrbol tar bort fukt, inte mögel.
det som tar bort mögel effektivast är klorbaserade medel som tex "mögelbort", inget jag skulle använda i en bil, du kommer aldrig bli av med klordoften sen.
mögel är svårt att bli av med. Om det tex bara är i golvmattan så är mitt råd att slit ut mattan och lägga in ny.
Annars hör av dig till en bra recondare.

blinka blått om du vill rejsa!

29 Inlägg
27 februari 2008
vart e de du har mögel nån stanns?

Shibby

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 februari 2008
brukar ju bli på sätena och på bältena

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

175 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
filip_86 skrev:
vart e de du har mögel nån stanns?

Stolarna bara.

Aldrig mer en japanare!

175 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
En torrboll kan hjälpa litegrann. Finns ju textilrengöring dock så funkar bra. Kommer inte ihåg märket, men det är som en gul plastborste uppepå en svart burk med gul text. Den är grymt bra smile

Jag körde med den där med en gul borste och allt försvan direkt!! Hur bra som helst. Märket var turtle wax. Tack för alla svar hur skulle man klara sig av dessa forum big_smile

Aldrig mer en japanare!

3 722 Inlägg
29 februari 2008
En kille jag känner fick svampar på sina bilbälten, små vita. Va skitsvårt att få bort, för det kom tillbaka när man borstade bort dom. helt sjukt.

527 Inlägg
29 februari 2008
Jag tror du måste få bilen konstigt torr först, då dödar du alla svampar för fortsatt tillväxt.
Sen kan du ju tvätta delarna med vanlig såpa och vatten.
Men det måste bli torrt så du dödar alla bakterier, för annars så kommer de bara att poppa upp igen.

Ställ in en kupevärmare och låt den vara på minst ett dygn.
Senast redigerat av Loffe123 (29 februari 2008)

6 Inlägg
4 mars 2008
ironhead skrev:
brukar ju bli på sätena och på bältena

Jag fick på bältena i bilen och spånade några minuter, tänkte att dom är ju rätt stabil i sig och hängde upp bältena på varsin spik och höll spänt och drog av allt med stålborste, fungerade jättebrad sen badade jag bältena och lät dom torka ordentligt..

245 tic -84, 245 gl 82, 245 b200k 85
Volvo är som aids, lätt att få men svårt att bli av med.

saabtok
1 306 Inlägg
4 mars 2008
Torrboll funkade  jäkligt bra i gammla opeln vi har de  försvann...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

2 Inlägg
26 maj 2008
var kan man köpa en "torrboll" ? har läkt in vatten i min audi 80 (10 cm på golvet) och blivit mögel på sätena och taket. ska byta inredning men jag måste torka först..

8 156 Inlägg
26 maj 2008
Jag skulle testat med ättiksprit, torrboll och kupévärmare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
26 maj 2008

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 207 Inlägg
26 maj 2008
Mögelsporer är väldigt farligt att inandas så jag rekomendenderar att se till att få bort dem riktigt noga. Hur vet jag dock inte.

Sök