2303
Sök

2 Dumpventil till Supra.

Chaffis
285 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Jag har kopplat i en HKS dumpventil i min Supra. Men jag gjorde detta utan att behöva ta bort den originala som sitter vid turbon så nu sitter jag i en bil med 2 dump. En original som inte pyser och en HKS öppen dumpventil.
Kan man köra bilen så? sänker det prestandan? Skadas inte bilen utav att köras med 2 olika dumpventiler eller ska jag ta bort den ena?

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!

Chaffis
285 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
verkligen ingen som kan säga om det är rätt eller fel med 2 dump?

Turbocharged
421 Inlägg
27 maj 2008
Nu vet jag inte om Supra använder LMM eller MAP-sensor, men om den använder LMM så blir det samma problem som alla andra LMM-bilar om man kopplar in en atmosfärisk dump, ECU'n blir lurad och bilen får för mycket bensin, vilket inte är bra, speciellt inte för katalysatorn.
Har den en MAP-sensor bör det inte göra något, men känns onödigt att ha 2st? Då har ju en redan släppt ut övertrycket innan det kommer fram till den andra, så det är bara en som jobbar ändå.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Chaffis
285 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Innox skrev:
Nu vet jag inte om Supra använder LMM eller MAP-sensor, men om den använder LMM så blir det samma problem som alla andra LMM-bilar om man kopplar in en atmosfärisk dump, ECU'n blir lurad och bilen får för mycket bensin, vilket inte är bra, speciellt inte för katalysatorn.
Har den en MAP-sensor bör det inte göra något, men känns onödigt att ha 2st? Då har ju en redan släppt ut övertrycket innan det kommer fram till den andra, så det är bara en som jobbar ändå.

Tack för svaret jag tror nog att min är LMM eller vad det heter för det luktar fruktansvärt mycket bensin sen jag kopplat in dumpen. ska oxå koppla bort den andra.

Sök