3735
Sök

Iso kablage...osv..

30 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Hej alla!

Har en bil 92:a Opel Astra. Sitter en urgammal stereo i den förstås med bandare. Nu tänkte jag byta ut den med den sitter inte inkopplad i ett Iso fäste utan en massa sladdar. Hur löser jag detta?.

Mvh Elis

Dr Snuggles
956 Inlägg
11 juli 2007
Du köper en universal iso-kontakt och parar ihop kablarna med den ? Så fick jag göra med min bil nämligen tongue

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juli 2007
Ja precis, bara o mäta och trixa lite, alternativt om du har ett kopplingsschema med färgangivelser...
Har postat tidigare om vart olika kablar ska sitta...

30 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Tack för svaren! Är det så lätt att dra röd till röd grön till grön osv?. Eller behöver man ett kopplingsschema som Bumpe skrev?

Mvh E

Yellow bug!
1 640 Inlägg
12 juli 2007
Ellies skrev:
Tack för svaren! Är det så lätt att dra röd till röd grön till grön osv?. Eller behöver man ett kopplingsschema som Bumpe skrev?

Mvh E

När jag köpte ny stereo följde det med 2x isokontakter. På de kablarna som gick in i dem stod de klisterlappar med typ "+ front speaker left" osv tongue Sen går du till en tråd här på forumet där det står vad de olika färgkombinationerna på kablarna anger. Går ju att prova sig fram också, men varför ta den krångliga vägen wink

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 Inlägg
29 maj 2008
HEJHEJ, Jag r¨åkar ha köpt mig en Opel Astra 92a också med en bandare, fast den slet jag ut och slängde in en lite vassare bilstereo. Anledningen till mig tråd är att jag ska försöka slänga in ett slutstegg å ett par 6x9or, men jag har problem med isokontakterna. Jag fan jag blir inte klok på kablarna.

På vanliga "isokontakter" (Antar jag att det bara finns) Två kontakter.......jag har tre !(?)

För att få den att passa in i min huvud enhet så fick jag såga sönder Isokontakten......... jag visst det funkar ganska bra. Men jag vet inte vad de 4 andra sladdarna har för funktion..........(de är bruna, brun-svarta)

Iaf Jag har fattat att dessa två kontakter består dels av ena kontakten...(till högtalarna)....och andra (till bilens  blabla....batter, jordad, anten osv)

Men färg kombinationerna är ju helt åt helvete. Jag undrar om du som hade en Opel Astra 92a om du kunde typ ge mig en lite hjälp på traven.....

Typ är gul RÖD egentligen ?
Och de andra färgglada sladdarna vad de har för funktion!?

MVH Kalle

Sök