3435
Sök

Hur kompsänker ja min sierra 2,9 lättast?

20 Inlägg
10 april 2005
Trådstartare
#1
Har en Ford Sierra 2,9 som ja ska bygga turbo på!
Tänkte ha dubbel turbo men undrar hur ja kompsänker den lättast och billigast! Vissa säger att man kan sätta två topp packningar men tycker det låter som en otrolig chansning!

Måste ja byta vevstakar o allt?

Glad för svar!

// Thomas


RemixX Racing...
84 Inlägg
10 april 2005
#2
Ta loss kolvarna och svarva ner dem en till två mm beroende på hur mycket du har i  komp nu.. detta är lugnt det billigaste, tänk bara på att inte montera kolvarna direkt i svarven (det blir märken och repor), utan att montera dem i någon slags hylsa först...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

12 086 Inlägg
10 april 2005
#3
Köp nya topplockspackningar som är fetare än orginal, borde finnas till en Ford. De brukar visserligen va ganska dyra men.

men oandra sidan, ska du ha dubbelturbo så antar jag att du vill ha mkt effekt? och då ska du inte snåla, för då går det sönder.

342 Inlägg
10 april 2005
#4
Svarva ner kolvarna.
Sätter du dit tjockare toppackningar så måste du göra samma sak med insuget annars kommer det inte gå dit.

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

10 287 Inlägg
11 april 2005
#5
Inga dubbla packningar....

Skall man ändå tas sig jobbet att turbokonvertera så är jobbet att svarva ner dom inget att bli rädd över.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

20 Inlägg
13 april 2005
Trådstartare
#6
oki!
Så svarva är det bästa sätten då? kan ja använda orginal topp pakningen då lr måste ja ha en annan?
jo är effekt ja vill åt=)


10 287 Inlägg
13 april 2005
#7
Kolla med dom som har gjort sådant förut på liknande Ford-motorer. I fall det är klena toppackningar orginal så kan skärring, pianotråd eller pyramidringar vara aktuellt.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

97 Inlägg
21 april 2005
#8
men e inte det bästa att redan köpa kompsänkta och smidda kolvar? då är allt klart och vikt-justerat.

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!


Sök