3202
Sök

Bromsprov resultat

S40 T4
584 Inlägg
1 juni 2008
jorre83 skrev:
Shady_killen skrev:
azid skrev:

kan räcka att du drar av skivorna med ett sandpapper samt kolla så kolvarna i oken går lätt och fint

hur kollar jag det då?

att du kör in kolven och kollat så den inte går tungt. ifall du har handbromsen i oket så krävs specialvertyg för att få in kolven

jaha okej hur ska jag då göra om jag inte har verktyget?

4 586 Inlägg
1 juni 2008
Shady_killen skrev:
jorre83 skrev:
Shady_killen skrev:

hur kollar jag det då?

att du kör in kolven och kollat så den inte går tungt. ifall du har handbromsen i oket så krävs specialvertyg för att få in kolven

jaha okej hur ska jag då göra om jag inte har verktyget?

men sitter handbromsen i oket? har det något arn på sig?

misstänker att du har ett flytande ok med en kolv bak så då bör det räcka med att smöja upp glidpinnarna sedan andvända ett bromsverktyg ifrån biltema för att pressa tillbaka kolvarna sedan lägga lite bromsvätska innan skyddsgummit. har du lämnat in bilen för bromsbytet eller har du gjort det själv?

Smålänning
7 887 Inlägg
1 juni 2008
Shady_killen skrev:
jag fick fel på besiktningen:

Färdbroms Bromskraftfördelning, Bak, Bromsverkan Ojämn

hur ska jag fixa det? hmm

Lufta eller byta/renovera oket som kärvar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

S40 T4
584 Inlägg
3 juni 2008
fick höra att jag skulle gå till en verkstad o dom skulle fixa så det skulle ta jämt o så.. :S

120 Inlägg
3 juni 2008
LÅter som om du har samma problem som de flesta som har japanska bilar.
Anslutningen mellan handbromswire och bromsok bak är ganska sårbar och får ofta mycket skit och beläggning vilket gör den trög och därav drar den ofta lite ojämnt. rengör ordentligt och fetta in mekaniken och ev. spänna wiren lite så hjälper det säkert.
Billigt att åtgärda på verkstad, skitigt men billigare att lösa själv!

Henrik "Orientexpressen" Svensson

S40 T4
584 Inlägg
4 juni 2008
powerhouse skrev:
LÅter som om du har samma problem som de flesta som har japanska bilar.
Anslutningen mellan handbromswire och bromsok bak är ganska sårbar och får ofta mycket skit och beläggning vilket gör den trög och därav drar den ofta lite ojämnt. rengör ordentligt och fetta in mekaniken och ev. spänna wiren lite så hjälper det säkert.
Billigt att åtgärda på verkstad, skitigt men billigare att lösa själv!

asså min handbroms tar inte på den sidan för att det e handbromswiren som jag ska byta utmen kan det då drabba färdbromsarna med då?

Sök