4229
Sök

Turbo problem golf gti

3 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Bil : Golf IV GTI -98  AGU motor med KKK K03 Turbo

Förklaring:

Körde en sväng i stan med lite för hög musik volym. när jag sedan bytte låt så hörde jag motorn rasslade som satan, turbon tjöt som en övertrimmad kompressor, dumpade inget, laddade inget. fick lite panik och stannade asap. När jag i ren rädslan stängde av bilen, och tog ett par djupa andetag, satte igång bilen igen.. helt normal?
När jag körde igen 10 minuter senare, passerade 50 km/h så kom ljudet tillbaka. Dagen efter har den varit helt normal. Med det skramlet och turbo vinet - borde något ha hänt helt klart. Funderade först på om en vinge i turbinen hade gått av, men eftersom han laddade normalt ( med ytterst lite vinande) dagen efter så vetifan.

Visste sen tidigare att original dumpen höll på att ge sig då den dumpade för minsta lilla gas pådrag, bytte ut denna till en öppen pys som jag hade liggandes. Nu en vecka senare, precis för 30 min sen så slutade han dumpa genom dumpventilen... Dock så tickar det oerhört mkt i något litet relä. haha vetifan vad det är till, men antar det har något att göra med vakuum delen. Har den dumpen gett med sig oxå tro? eller är det turbon? dock så laddar den fortfarande?

Antar att det får bli ett turbo byte och byte av alla vakuum slangar etc i motorn? men någon som har lite erfarenhet av detta som kan skriva en mening?

// MVH
Senast redigerat av DeathScythe (31 augusti 2008)

Golf IV GTI

Sök