2686
Sök

Biltema stereo, bas?

731 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Tjena, jag har en http://www.biltema.se/products/product. … mId=135093 som tanken nu är ska kopplas in till en bas. Vad behöver jag för att göra de? Har en 15" bas med slutsteg o kondensator. Räcker de att jag bara kopplar lågnivå kabel via slutstegs porten i stereon eller är de något annat som måste göras?

Japs :)
775 Inlägg
1 september 2008
Remoten (RMT)
En tunn liten kabel som startar o stänger av steget, så när stereon startar startar även steget

731 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Vart hittar jag anslutningen till den? Har själva kabeln hemma nu men hittar inget som gör att jag kan ansluta den..

956 Inlägg
1 september 2008
Det brukar vara en blå-vit kabel som är remote. Sen kommer du ju även behöva strömkablar till steget.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

731 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Jag har köpt slutsteg installations kit på biltema, sen har ju den blåa sladden som ska gå från steget till stereon en "mini" sladd aka remote, så frågan är för mig vart jag ska koppla in den sladden? Har någon sorts adapter som sitter på där fast den har endast en vit och röd kontakt.

1 196 Inlägg
1 september 2008
om det är den som du visade exakt med länken så äre ingen cd i den :S

731 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Jodå, cdn sätter man in bakom så man trycker på en liten knapp så fälls luckan ner o där så viippps har du cdinkast.

1 196 Inlägg
1 september 2008
ja men ja tänkte för i texten så stog det inget om cd, eftersom ja vet att biltema har en cd utan cd och därför blev ja lite ororlig hehe

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 september 2008
På min Pioneer jag hade i min förra bil gick det ut en blå/vit kabel ur stereon, med handske och honkontakt på, och det satt en klisterlapp på kabeln märkt REM.
smile

Man får vad man betalar för. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 september 2008
Spiike skrev:
ja men ja tänkte för i texten så stog det inget om cd, eftersom ja vet att biltema har en cd utan cd och därför blev ja lite ororlig hehe

Även kallad bilradio eller bilstereo. roll

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
3 september 2008
hardrox skrev:
Jag har köpt slutsteg installations kit på biltema, sen har ju den blåa sladden som ska gå från steget till stereon en "mini" sladd aka remote, så frågan är för mig vart jag ska koppla in den sladden? Har någon sorts adapter som sitter på där fast den har endast en vit och röd kontakt.

Den kan även heta el antenn

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

89 Inlägg
3 september 2008
Jag har något liknande på min sterio i min Saab.
Gör såhär. Fäst en av de små kabelskorna på den blåa rem kabelen.
Sedan kollar du baktill på sterion där du har Anten (+) på isomärkningen.
När du väl hittat den och kontakterat den så sticker du in kabelskon på utsidan av ISO-kontakten och wolla du har en remote som fungerar och du slipper försöra något kablage.
Glappar detta lite att du märker att steget stänger av sig när du kör. Tar du bara en platt tång och böjer till kabelskon lite så den fastnar lite mer i ISO-Kabeln.

Detta borde lösa ditt problem med remoten. Gör det inte det så kan du priv messa mig så spriger jag ut med kameran i bilen och tar lite foton så det blir lite lättare för dig.

731 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Löste de genom att köpa en pioneer 4000 tongue , funkar skitbra nu ! Jävlar vilket drag de är med en 15tummare

Sök