3739
Sök

Behöver hjälp med mått på sluten låda till DLS R6A

2 126 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Tjena ska bygga in mina 6.5:or i hatthyllan och behöver hjälp med mått till lådorna (slutna) finns det nån som kan hjälpa mig? neutral

Det är dessa det gäller
http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_427

Tack i förväg!

2 126 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Hittade att rekommenderad lådstorlek var 10-12 liter/bas men finns det ingen som har en liten aning om mått till en bra låda som passar dessa och där ljudet blir bra?

287 Inlägg
5 september 2008
mejla dls å fråga eller vänd dig till nårdik vet inte om jag får skriva så men iaf båda är väldigt hjälpsamma

2 126 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Gendich skrev:
mejla dls å fråga eller vänd dig till nårdik vet inte om jag får skriva så men iaf båda är väldigt hjälpsamma

Ska göra så men jag hade behövt måtten nu då jag tänkt bygga lådorna i helgen! hmm
Tackar för tipset iallafall MVH Big_JN

6 851 Inlägg
5 september 2008
Hur stor låda får du plats med. Har själv haft dessa element, men rakt ut i dörren. Kan säga det att de spelar på bra i en väl dämpad dörr. Djupt,snabbt och ganska så hårt.

2 126 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Hur stor låda får du plats med. Har själv haft dessa element, men rakt ut i dörren. Kan säga det att de spelar på bra i en väl dämpad dörr. Djupt,snabbt och ganska så hårt.

Ska ha dom i Hatthyllan på Sierran (combi-coupé) så det finns gott om plats till dom!

6 851 Inlägg
5 september 2008
Ska du ha baslåda under? för annars kan du testa att spela dem rakt ut först. Men ska du ha en baslåda där under så kanske en låda på runt 20-30L kan funka (till båda)?

2 126 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Ska du ha baslåda under? för annars kan du testa att spela dem rakt ut först. Men ska du ha en baslåda där under så kanske en låda på runt 20-30L kan funka (till båda)?

Japp har en låda med 2 st tior under så en låda hade inte varit helt fel wink
20-30 liter i en sluten låda då eller?

6 851 Inlägg
5 september 2008
Big_JN skrev:
TT-Avant skrev:

Exakt..sluten låda. Men om du har en baslåda i bak oxå så kan du göra lådan mindre.
Detta för att R6orna behöver inte kunna spela lika djupt..
Så runt 15-20L bör räcka till dem båda tycker jag.

2 126 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Big_JN skrev:
TT-Avant skrev:

Exakt..sluten låda. Men om du har en baslåda i bak oxå så kan du göra lådan mindre.
Detta för att R6orna behöver inte kunna spela lika djupt..
Så runt 15-20L bör räcka till dem båda tycker jag.

OK då kör jag på det! Tusen tack för hjälpen, blir till att bygga imorgon smile

6 851 Inlägg
5 september 2008
Skulle det inte funka med det literantalet. Testa då att trycka in lite mera dämpull..

Sök