5 september 2008
Trådstartare
Bytte från en gas 10" till en Rockford Punch 2 men har fortfarande samma steg, ett gas alpha 2100.
Sitter i en 19 liters sluten låda kan tilläggas!
Förut var det ganska lätt att få basen att låta högt (dock lät det ju dåligt) behövde inte ha så hög volym på stereon utan det räckte med någonstans på mitten. Då fick man en skön balans mellan fram och baksystem.
Nu är det ganska svårt eftersom jag dels måste dra ner bass boost bak på steget och även gain en hel del för att få ut bra ljud (blir lätt "brummigt" annars), men när jag väl gjort det så låter det hur bra som helst. Ljusår bättre än gas-basen MEN jag måste köra tokhög volym på stereon och därmed blir det lite halvklurigt att få till något bra ljud i framsystemet. Måste ha på nästan fullt för att få ut såpass tryck att det matchar ljudvolymen fram, har testat att pilla på nivån fram på en miljon sätt men jag får inte riktigt till det.
Det är ganska bra som det är nu, men då är nivån fram rejält nerdragen och nivån på bassteget ganska högt uppvriden och sen gäller det att vrida på, vid volym 55-60 låter det ganska okej men 62 är max sen också.
Kör på ett phoenix gold rsd 6.5" framsystem och en pioneer DEH-6000UB HU om det spelar någon roll.
Skulle ett bättre slutsteg fixa det här problemet? Det känns nästan så iallafall, känns som man ligger och pressar på 100% av gassteget och det räcker inte till alls eftersom RF-basen är ganska mycket mer tungdriven.
Sinus Live SL-A500 Mono kanske skulle fixa det?
Senast redigerat av badboll (5 september 2008)