3484
Sök

Tända 4st bakljus på 740, 90'ans lysen?

3 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Nån som har bra tips eller kanske tillochmed en länk med en guide i hur man tänder upp övre och undre raden på 90'ans baklysen?
Tanken är att jag vill ha position över och under, och när jag bromsar så vill jag att undre raden ska lysa med 21w. Fast det är inte lika nödvändigt som att tända upp övre och undre raden.

Tacksam för alla tips smile

/Hawkis

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
5 september 2008
löda ihop kablar! skulle kunna fixa en liten guide på det senare! men inte just nu, men till i morgon, om ingen annan gör det ist!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

726 Inlägg
5 september 2008
är väl bara till att dra en kabel från plus till plus från respektive? alltså 2 st kablar ?

3 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
__r0b1n skrev:
är väl bara till att dra en kabel från plus till plus från respektive? alltså 2 st kablar ?

Njae, så enkelt är det inte. Behöver ha 2poliga kontakter. Och dom som sitter är bara 1poliga.

/Hawkis

3 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
båge skrev:
löda ihop kablar! skulle kunna fixa en liten guide på det senare! men inte just nu, men till i morgon, om ingen annan gör det ist!

Vore underbart snällt om du kunde göra en sån sak. smile

/Hawkis

332 Inlägg
6 september 2008
Jag har kopplat om ett 90:a bakljus på det där sättet, och då skarva jag ihop bromsljus, dimljus & positionsljus-kablarna precis efter den lilla "stiftdosan" eller vad man kan kalla det.
Sen satte jag en rödmålad 21w lampa i backljuset o drog bromsljus-kabeln dit o klippte backljus-kabeln.

Men om du vill ha 21/5w i undre raden så skulle ja gå till Clas Ohlsson o köpa lamphållade o löda dit o dra kablar till dom.

854 Inlägg
6 september 2008
Jag har precis kopplat liknande på min 940 och det är inte lätt att få tag i dom lamphållarna hmm Clas Ohlsson har dom inte längre och jag va i säkert 5 olika reservdelsbutiker innan jag fick tag på dom. Mekonomen kan ta hem dom i alla fall, men det tar väl en vecka. Bay15d heter lamphållaren.

http://www.volvo940turbo.tk/

Där har du en guide på 940, är väl i stort sätt samma på 740 skulle jag tro.

Sök