själv vill jag bara säga att jag tycker det är mycket skönare att lyssna på om det finns baksystem också även fast man sitter fram. ljudbilden blir större på nåt sätt + att dem som sitter bak i bilen slipper bara höra basen.
själv vill jag bara säga att jag tycker det är mycket skönare att lyssna på om det finns baksystem också även fast man sitter fram. ljudbilden blir större på nåt sätt + att dem som sitter bak i bilen slipper bara höra basen.
Håller med! Bara framsystem och bas är inte det bästa. Kitsystem i befintliga "uttag" är det bästa. Exempelvis 5,25" element plus diskant fram, 6,5" element plus diskant bak samt en baslåda i skuffen.
Håller med! Bara framsystem och bas är inte det bästa. Kitsystem i befintliga "uttag" är det bästa. Exempelvis 5,25" element plus diskant fram, 6,5" element plus diskant bak samt en baslåda i skuffen.
Har du lyssnat i en bil med basen monterad fram i bilen? Det är en helt annan grej kan jag säga..
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Njae, inte direkt. En polare har 6,5" högtalare fram med 150 WRMS, ger en helt annan ljudbild än mina som bara spelar mellanregister samt diskant fram. Ingen bas dock.