6 september 2008
Trådstartare
Hejsan, har en volvo 740 turbo, med följande :
sportluft filter
dump
3" från turbo med dubbla dämpare
guldbox med chip
bränslebox med chip
vx3 kam
Gröna Spridare ( storlek VET EJ),
Okej mitt problem. Jag blåste min topplockspackning och köpte en ny vanlig orginal packning till turbo ( hela satsen )
Riktplandade toppen 0.13 hundradelar, slipade in sätena och la på nya packningar och på med toppen igen. Nu går den som den gjorde innan, men den e slö? den har inget "bottendrag" den vill inte, det är precis som att de sitter 4 st klubbor som kolvar o vevstakar, Han drar på 2:an, där får jag upp bilen i 0,9 bar och 85 km/h vid typ 5 rpm ( med chip, trim kam och stor fin turbo ? ) är jag van eller låter det lite?
Racade med en 940 GL igår, vi vann självklart, men 940in höll oss ganska så bra ändå, va inte borta mer än 50->75 meter från oss. Sedan från 130 km/h -> 170 km/h tar de alltså veckor den är så fruktansvärt trött att man misstänker att det är en 2 taktars gräsklippar motor i.
När bilen inköptes 0 - 200 km/h va ju liksom ingenting 5->6000 rpm var ju typ 200 km/h nu är de runt 170.. Jag får tuppjucken. Turbon är ny och fräsch, toppen är ny renoverad ventiler osv osv rengjort och fin tjusterat. Snälla hjälp mig. Några ideér eller tror ni haft liknande problem?