BMW E38 740 är en underbar bil med septronic låda där man kan köra lugnt och fin eller använda septronic och köra typ manuell på ett sportigare sätt,
Om du ska dra en husvagn, båt, bilsläp största problem med en sådan bil är att det är lätt att glömma att du har någonting som hänger bakom (mycket stark motor).
Som säger: BMWgrabben, på (
www.autopower.se) kan du även ta en titt på börsen där det finns ett E38 740 till salu för 69.000:-, 1999 välvårdad E38 med facelift och nya motorn. Nybes u.a. Välutrustad och fullständigt originalskick, antracitgrå, Shadowline 4,4l vanos V8 286Hk.
Ofta på autopower, det är seriösa och kunniga folk som man kan lita på när det gäller BMW.
Det du kan göra innan du bestämmer dig är att pröva båda så att du får själv en egen uppfattning, 540 och 740 är om jag kan säga, det är som dag och natt.
Inte för att jag har det men testa också en 750 med V12 då har du någonting mellan händerna, en glidare och mycket trevligt leksak som även där är som dag och natt med 740, kostnader är lite högre men i detta fall bryr jag mig inte om.
Lycka med det du väljer!