2667
Sök

9000:an hackar (!!!) IGEN (!!!) :( Hjälp!

1 019 Inlägg
9 september 2008
#41
ZonaX skrev:
AxlSam:  TCS betyder väll typ "Traction Control System"?  Asså typ nåt med väghållningen?  Kan inte tänka mig att min har det ^^

TCS=antispinn och, nej, det fanns inte -88.


Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#42
Har kollat men finner inga hål på tryckrören, då det känns som sagt att det blir inte samma "tryck" som förr

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#43
Hade tänkt glida ner och köpa stift men är inte säker på vilka, dom jag tror det är, är dessa:

NGK BCPR7ES-11  ?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

gruvarbetare
152 Inlägg
9 september 2008
#44
ZonaX skrev:
Hade tänkt glida ner och köpa stift men är inte säker på vilka, dom jag tror det är, är dessa:

NGK BCPR7ES-11  ?

dom du menar  är för de med DI-kassett..-11 står för gnist gapet..
de du ska ha heter "BCP7ES" o gnist gapet ska var 0,8 mm..
de som du skrev kan vara svåra att få gnista vid högt laddtryck.
men du kan minska gapet på dem till 0.8 men onödigt då det finns de redan
med det gnistgap som du ska ha..tror tändkassett har starkare tändspolar 
som orkar tända NGK BCPR7ES-11stiften mm.
/steffe

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#45
FAN!   Var precis nere och köpte  BCPR7ES-11  x(   SKIIIIT!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

gruvarbetare
152 Inlägg
9 september 2008
#46
ZonaX skrev:
FAN!   Var precis nere och köpte  BCPR7ES-11  x(   SKIIIIT!

skulle tro att dessa funkar på din bil om du minskar gapet..
därför dessa stift hör ihop med bilar med tändkassett som du köpt är för "joniserings" mätningen på T5 motor. du har inge sådan mätning på din bil  så de borde funka hmm
annars hör dig för på "saab turbo klubben" forum
http://forum.saabturboclub.com/viewforu … 2e12a56f18
bara att regga dig o skriva sen wink
/steffe

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#47
minskade gapet något och det verka funka.  Går lite bättre men LÅNGT ifrån lika bra som förut.

Det är nåt riktigt jävla allvarligt fel på bilhelvetet!    Kommer inte upp i mer än 70-80 på 3:an  :'(  Kom fan upp i 70 på 2:an förut  sad(((((((((((((((((

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#48
HEJ HÅ ALLA!   big_smile

Var precis ute och körde då den gick som den gjort sista tiden (slött) och kör över ett fartgupp och tar sen plattan i mattan OOOH DIN DJÄÄVUL!    Nu går den som ett jävla skållat bäverhuvud! (som tidigare).

Va precis som en propp eller nåt i insuget bara lossnat sådär direkt!?  Eller om styrboxen va tvungen att registrera öppna filtret? Eller om gasspjället hängt sig ett tag?
Senast redigerat av ZonaX (9 september 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#49
Nu börjar jag bli seriöst trött på denna fittbilen!  Den hackar igen!  :'(   Efter en veckas uppehåll ungefär.

Tändstiften byttes förra veckan så det kan man nog utesluta.

Va fan kan det vara?  :'(   HJÄLP!











(nån som vill köpa?  roll)
Senast redigerat av ZonaX (17 september 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 036 Inlägg
17 september 2008
#50
har du kollat fördelarlocket? spridarna flödar som de ska?
Jag hade en 900t8 85:a innan och hade liknande symtom och då va de bränslefiltret.. Prova å byt de igen då om du redan gjort de.. kostar inte många kronor..


Avstängd
914 Inlägg
17 september 2008
#51
Har sagt det förr och jag säger det igen, soppatrycket.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#52
Mange__ skrev:
Prova å byt de igen då om du redan gjort de.. kostar inte många kronor..

Borde den inte hacka hela tiden då?  hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#53
Vänta....förlåt jag skrev igentligen fel där:

Den laddar dåligt och precis där effekten avtar (ca 4000rpm) börjar den hacka lite (rycka)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 019 Inlägg
17 september 2008
#54
När byttes tändkablar, fördelarlock och rotor senast?


Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#55
Kabeln från tändspolen till fördelaren är ganska nybytt....det andra är nog inte bytt alls?  Men hackar alltså "ibland" (typ varannan vecka) har som sagt vart uppehåll nu en vecka ungf.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 019 Inlägg
17 september 2008
#56
ZonaX skrev:
....det andra är nog inte bytt alls?

Ta och byt allt. Köp original eller från Speedparts. Piratdelar brukar bara krabba. (Den blå kabeln ser inte särskilt originalig ut hmm )


Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#57
Garfield skrev:
ZonaX skrev:
....det andra är nog inte bytt alls?

(Den blå kabeln ser inte särskilt originalig ut hmm )

Det va den jag menade som va bytt   smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
17 september 2008
#58
har du höjt laddtryck eller något utan att chippat boxen? låter nämligen som det "spikar" typ som att den stryper. man får det symtomet om man trimmar utan att chippa/mappa. annars låter det klockrent som soppapumpen.. den kan funka bra men så fort den ska pumpa lite extra när motor varvar högra och turbon börjar ladda så dör den.

-den satt som en fläskläpp-

Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#59
husmus:

Detta symptomet att den laddar dåligt händer "ibland", har varit uppehåll ca en vecka nu

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
#60
För en vecka sen kunde jag varva till varvstoppet, nu går det till ca 3-4000rpm med dåligt ladd.

Har själv funderat på magnetventilen men kan ej fastställa då jag ej är hundra på hur denne funkar?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök