Jag ska imorgon testa det där med att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan.. Får se hur det går.. så länge lamp jävel inte lyser så är jag glad, eller besiktningsmannen för den delen
Jaa inte tänker jag fixa absen o kosta på det bilen när den håller på o rosta sönder ändå.. Ska ju bara ha bilen ett år till eller så..
Jag ska imorgon testa det där med att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan.. Får se hur det går.. så länge lamp jävel inte lyser så är jag glad, eller besiktningsmannen för den delen
Jaa inte tänker jag fixa absen o kosta på det bilen när den håller på o rosta sönder ändå.. Ska ju bara ha bilen ett år till eller så..
DE VA VÄL SÅ JAG TÄNKTE UNGEFÄR...SÅ SKULLE JAG GÖRA VILKET FALL kan va värt en chansning... ;-)
Du måste koppla bort originalkontakten så bara laddningslampan e inkopplad. annars funkar den som vanligt.. jag har så på min..å de funkar kanon..men de kommer inte funka på besiktningen om dom redan anmärkt på det...för när lampan tänds så e hela systemet avstängt....så de blir att fixa givare eller va de kan vara för fel...om du vill ha den besiktad förstås..annars e de ju bara att rycka ur lampan om du störs av den...bilar har ju gått utan abs förut såååå... ;-)
Ok, men jag fattar inte vf ska man gå till just den vägen att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan och de kommer inte funka på besiktningen, eller? Det är en 2.a. Om en givare är ur funktion, då ABS är oxå ur funktion????
De finns ju två sätt...antingen fuskar man å kopplar lampan på laddningen å hoppas dom inte märker att själva ABS:en inte funkar...eller lagar ABS:en. vilket kan bli ganska dyrbart förhållandevis..eftersom bromsarna funkar precis lika bra (förutom abs, funktionen ) utan den så känns de onödigt att kosta på de om de tex. e en bil som inte e värd så väldigt mycket..Såå därför helt enkelt..me tanke på att bara EN givare kostar ca: 1700:- så förstår du kanske..
Jag förstår väl att det år dyrt med ABS system, specilat på Honda, df jag söker det bästa o billigaste sätt för att lösa problemet, det är ju en 2:an, så jag måste besikta om bilen och det är brottom. Men ska det vara oljetryckslampan eller laddningen? Och vilken laddningen du menade som ABSlampan ska vara inkopplat till?
Ok, men jag fattar inte vf ska man gå till just den vägen att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan och de kommer inte funka på besiktningen, eller? Det är en 2.a. Om en givare är ur funktion, då ABS är oxå ur funktion????
De finns ju två sätt...antingen fuskar man å kopplar lampan på laddningen å hoppas dom inte märker att själva ABS:en inte funkar...eller lagar ABS:en. vilket kan bli ganska dyrbart förhållandevis..eftersom bromsarna funkar precis lika bra (förutom abs, funktionen ) utan den så känns de onödigt att kosta på de om de tex. e en bil som inte e värd så väldigt mycket..Såå därför helt enkelt..me tanke på att bara EN givare kostar ca: 1700:- så förstår du kanske..
Jag förstår väl att det år dyrt med ABS system, specilat på Honda, df jag söker det bästa o billigaste sätt för att lösa problemet, det är ju en 2:an, så jag måste besikta om bilen och det är brottom. Men ska det vara oljetryckslampan eller laddningen? Och vilken laddningen du menade som ABSlampan ska vara inkopplat till?
De går ju att koppla till oljelampan också förstås..tänk bara på att koppla bort ABS lampan ifrån originalkablarna...i princip blir de som TVÅ laddningslampor eller oljelampor...Problemet kan ju vara att har du en 2:a på abs:en så kollar dom väldigt noga så du inte fuskat på nåt sätt...De blir en ren chansning med att koppla den på ladd eller oljelampan...