3159
Sök

ABS lampan lyser och går i när man bromsar lätt.

aka Lilla My
122 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Jag ska imorgon testa det där med att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan.. smile
Får se hur det går.. så länge lamp jävel inte lyser så är jag glad, eller besiktningsmannen för den delen wink

Jaa inte tänker jag fixa absen o kosta på det bilen när den håller på o rosta sönder ändå.. Ska ju bara ha bilen ett år till eller så..

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 september 2008
Steffi skrev:
Jag ska imorgon testa det där med att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan.. smile
Får se hur det går.. så länge lamp jävel inte lyser så är jag glad, eller besiktningsmannen för den delen wink

Jaa inte tänker jag fixa absen o kosta på det bilen när den håller på o rosta sönder ändå.. Ska ju bara ha bilen ett år till eller så..

DE VA VÄL SÅ JAG TÄNKTE UNGEFÄR...SÅ SKULLE JAG GÖRA VILKET FALL kan va värt en chansning... ;-)

7 Inlägg
14 september 2008
mrbuggy skrev:
Mando skrev:
mrbuggy skrev:

Du måste koppla bort originalkontakten så bara laddningslampan e inkopplad. annars funkar den som vanligt.. jag har så på min..å de funkar kanon..men de kommer inte funka på besiktningen om dom redan anmärkt på det...för när lampan tänds så e hela systemet avstängt....så de blir att fixa givare eller va de kan vara för fel...om du vill ha den besiktad förstås..annars e de ju bara att rycka ur lampan om du störs av den...bilar har ju gått utan abs förut såååå... ;-)

Ok, men jag fattar inte vf ska man gå till just den vägen att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan  och de kommer inte funka på besiktningen, eller? Det är en 2.a.
Om en givare är ur funktion, då ABS är oxå ur funktion????

De finns ju två sätt...antingen fuskar man å kopplar lampan på laddningen å hoppas dom inte märker att själva  ABS:en inte funkar...eller lagar ABS:en. vilket kan bli ganska dyrbart förhållandevis..eftersom bromsarna funkar precis lika bra  (förutom abs, funktionen ) utan den så känns de onödigt att kosta på de om de tex. e en bil som inte e värd så väldigt mycket..Såå därför helt enkelt..me tanke på att bara EN givare kostar ca: 1700:- så förstår du kanske..

Jag förstår väl att det år dyrt med ABS system, specilat på Honda, df jag söker det bästa o billigaste sätt för att lösa problemet, det är ju en 2:an, så jag måste besikta om bilen och det är brottom. Men ska det vara oljetryckslampan eller laddningen? Och vilken laddningen du menade som ABSlampan ska vara inkopplat till?

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 september 2008
Mando skrev:
mrbuggy skrev:
Mando skrev:

Ok, men jag fattar inte vf ska man gå till just den vägen att koppla ihop abslampan med oljetryckslampan  och de kommer inte funka på besiktningen, eller? Det är en 2.a.
Om en givare är ur funktion, då ABS är oxå ur funktion????

De finns ju två sätt...antingen fuskar man å kopplar lampan på laddningen å hoppas dom inte märker att själva  ABS:en inte funkar...eller lagar ABS:en. vilket kan bli ganska dyrbart förhållandevis..eftersom bromsarna funkar precis lika bra  (förutom abs, funktionen ) utan den så känns de onödigt att kosta på de om de tex. e en bil som inte e värd så väldigt mycket..Såå därför helt enkelt..me tanke på att bara EN givare kostar ca: 1700:- så förstår du kanske..

Jag förstår väl att det år dyrt med ABS system, specilat på Honda, df jag söker det bästa o billigaste sätt för att lösa problemet, det är ju en 2:an, så jag måste besikta om bilen och det är brottom. Men ska det vara oljetryckslampan eller laddningen? Och vilken laddningen du menade som ABSlampan ska vara inkopplat till?

De går ju att koppla till oljelampan också förstås..tänk bara på att koppla bort ABS lampan ifrån originalkablarna...i princip blir de som TVÅ laddningslampor eller oljelampor...Problemet kan ju vara att har du en  2:a på abs:en så kollar dom väldigt noga så du inte fuskat på nåt sätt...De blir en ren chansning med att koppla den på ladd eller oljelampan...

333 Inlägg
15 september 2008
Annars kan man försöka fixa problemet istället wink
Jag hade problem med ABSen på min S15 förut.

Lossade givarna och rengjorde dom. De hade dragit till sig metallspån efter en vinter i garaget där polaren slipat och lackat sin ventilkåpa.

Efter att givarna var rengjorda så funkade ABSen igen och de har fungerat ändå sen dess vilket är ca 1,5-2 år.

Sök