3281
Sök

Ljud för max 15 000 kr

20 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Tjenare. Nu är det dags att köpa ljud. Ska ha det i en Bmw 528 sedan.

Vill lägga ut max 15 000 kr , det ska spela riktigt bra!

Har kollat lite på denna bas Rockford Fosgate T115D2 Power

Ge mig tips på basar slutsteg osv.
Senast redigerat av Fillz_ (9 september 2008)

1 058 Inlägg
9 september 2008
vad är det du ska ha för dom pengarna? e det ett komplett system med stereo, högtalare, bas/basar, slutsteg kablar mm ?

PoLoud =D

20 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Det jag skall ha är allt utom själva sterion.

6 851 Inlägg
9 september 2008
Ska det spela bra eller spela högt..?

20 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Det jag mest vill åt är att basen ska vara ruskigt bra! resten är inte alltför viktigt.

332 Inlägg
10 september 2008
6.5:or med separat diskant är bra grejer .. kan rekomendera JL på den fronten.
Lika så deras basar är bra, skulle ta 10" eller 12"
Senast redigerat av foborg (10 september 2008)

Bessewisser
556 Inlägg
10 september 2008
Hm bra bas eller äckligt mycket dunka dunka?

Om du prioriterar dunka dunka så kan jag rekommendera http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16298
Det paketet blir svårt att bräcka för dom pengarna!

Lägg pengarna på något vettigt och fint framsystem i den större klassen men några riktigt fina 6x9or i hatthyllan som fyller upp dom frekvenser som framsystemet inte klarar!  DLS har alltid funkat men Hertz har jag hört ska vara ett av dom finare märkena nu för tiden!

Kom bara ihåg att du måste ha rikligt med ström så ett stort fint Optima YT eller liknande skulle nog kanske inte sitta helt fel? Och inte flickiga 20 kvadrats kablar utan kör på riktiga 50 kvadratare så du inte måste byta upp dig i framtiden!  Glöm också inte att införsaffa steg till fram och baksystemet!

Extra tipps: Lägg ca 10 000 - 12 000 kr på ljudet och resten på kring utrustningen!

//SkyNard

How low

Har alltid rätt!
689 Inlägg
10 september 2008
hur ere med brl:s grejor?

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Avstängd
122 Inlägg
10 september 2008
kolla med www.ljudgaragen.se jag känner han väldigt väl och ja skulle få köpa 2st 15tummare plus ett steg från koltaudio(eller hur det nu stavas) för under 9000kr smile tror det är ruskigt bra grejer, och han skickar eller levererar smile

20 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Tack för tipsen.

Men är det någon som har prövat den rockford basen jag nämde i första inlägget? Hör hört den ska spela galet bra.

Den som fråga om jag ville ha bra ljud eller riktigt dunka dunka så vill jag ha RIKTIGT dunka dunka.

310 Inlägg
10 september 2008
Min rekomenndation är att du köper ett kitsystem till framdörrarna.. ett par bättre 3-vägs högtalare i bakdörrarna..  kitsystem till hatthyllan (dra alla dessa högtalarkablar till skuffen och lägg dom på ett separat slutsteg.. sen kan jag rekommendera JBL Power P1022 eller 1024.. sen ngt större JBL steg till dessa..

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

1 785 Inlägg
10 september 2008
Fillz_ skrev:
Tack för tipsen.

Men är det någon som har prövat den rockford basen jag nämde i första inlägget? Hör hört den ska spela galet bra.

Den som fråga om jag ville ha bra ljud eller riktigt dunka dunka så vill jag ha RIKTIGT dunka dunka.

Har du planerat köra med baksätet fällt? För om du vill ha trevlig bas i 328 sedan så är det ett av 2 alternativ. Det andra är att köra basreflex med flexrör upp genomhatthyllan. Inte världens mest lättbyggda bil vad det gäller bas.

Basar kan du välja Infinity , JBL, Cerwinvega, Orion, Soundstream osv. Installationen har större betydelse än vilket märke du väljer, det lovar jag

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 Inlägg
10 september 2008
SkyNard skrev:
Hm bra bas eller äckligt mycket dunka dunka?

Om du prioriterar dunka dunka så kan jag rekommendera http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=16298
Det paketet blir svårt att bräcka för dom pengarna!

Lägg pengarna på något vettigt och fint framsystem i den större klassen men några riktigt fina 6x9or i hatthyllan som fyller upp dom frekvenser som framsystemet inte klarar!  DLS har alltid funkat men Hertz har jag hört ska vara ett av dom finare märkena nu för tiden!

Kom bara ihåg att du måste ha rikligt med ström så ett stort fint Optima YT eller liknande skulle nog kanske inte sitta helt fel? Och inte flickiga 20 kvadrats kablar utan kör på riktiga 50 kvadratare så du inte måste byta upp dig i framtiden!  Glöm också inte att införsaffa steg till fram och baksystemet!

Extra tipps: Lägg ca 10 000 - 12 000 kr på ljudet och resten på kring utrustningen!

//SkyNard

Men altså... roll  Det beror ju lite på vad man lyssnar på för musik... två 15" Dunkar ju jä**igt bra Men är inte speciellt "snärtiga" Och köper man så stora högtalare är det ännu viktigare med Ett KRAFTIGT slutsteg som kan leverera full kraft hela tiden. Själv har jag kört med Kicker rakt igenom, ett kittsystem i alla fyra dörrarna, och låda och steg, också från kicker. cool Deras 12" från KS serien, är både djupa och snärtiga i basen, till ett helt ok pris. Men som alltid så får man ju vad man betalar för! Och smaken är som baken.

20 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Har du planerat köra med baksätet fällt? För om du vill ha trevlig bas i 328 sedan så är det ett av 2 alternativ. Det andra är att köra basreflex med flexrör upp genomhatthyllan. Inte världens mest lättbyggda bil vad det gäller bas.

Basar kan du välja Infinity , JBL, Cerwinvega, Orion, Soundstream osv. Installationen har större betydelse än vilket märke du väljer, det lovar jag

Jag tänkte sätte ett flexrör genom hatthyllan. Har ni någon film eller något ni kan länka när dom lirar med ljud runt 15 000 skulle jag vara väldigt tacksam

Vad menar du med installation? Att man har bra kablar osv eller?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 september 2008
Fillz_ skrev:

Jag tänkte sätte ett flexrör genom hatthyllan. Har ni någon film eller något ni kan länka när dom lirar med ljud runt 15 000 skulle jag vara väldigt tacksam

Att man har ett bra tillverkat elsystem (dvs allt från pluspolen till batteriet hela vägen till jorden i chassiet), att allt är monterat på ett bra sätt och injusterat korrekt.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Fotograf
1 319 Inlägg
10 september 2008
Fillz_ skrev:

installation är att man bygger rätt. så att det är avstämt på ca 45hz basen och sånna grejer. porten är korrekt. allt sådant. det är de alla glömmer dom bygger en låda bara sen spelar dom. är därför många grejer går sönder spelar för tungt eller lätt i lådan.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

13 Inlägg
10 september 2008
Rockford 115d2! Ja den basen spelar sjukt bra men vill ha skapligt med effekt

20 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
IKUZUS skrev:

Vad för slutsteg behöver jag till den basen för att det ska lira på bra?
Skicka gärna med länk smile

16 197 Inlägg
10 september 2008
Fillz_ skrev:
IKUZUS skrev:

Vad för slutsteg behöver jag till den basen för att det ska lira på bra?
Skicka gärna med länk smile

får du ens in 15" på höjden under din hatthylla??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

733 Inlägg
10 september 2008
Fillz_ skrev:

gå in o kolla på "roe" här på garaget... det ljudet kan du få för de pengarna...kolla på filmen... M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Sök