3416
Sök

Kopplingen trasig? rycker när man startar på ettan

9 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Jag har en Nissan Primera -01 som rycker när man kör iväg på ettan. Svårt att beskriva, men det är som att det hugger lite när kör iväg. Den hoppar inte fram, men en tendens till det. Någon som vet något om sådant fel? I övrigt när man kopplar mellan övriga växlar är det inga konstigheter...

C(^^,)
453 Inlägg
9 september 2008
Kollat så koppling är rätt inställd =?
Kassa lameller.
Luktar det nått bränt ibland ?

119 Inlägg
9 september 2008
inte helt ovanligt att det läcker från packboxen,och olje stänk på kopplingen är inte bra

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

9 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Det luktar inte brännt. Men oljeläckage låter som att det kan vara något... Hur kontrollerar man det enklast? Lamellerna går väl inte kolla på annat sätt än att ta isär?

119 Inlägg
10 september 2008
kolla om du har nåt oljekladd vid/på/i vxl.. om det är kladd vid motor/låda,så är det nog inte otroligt att det kommer lite smörj på karamellen

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

9 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Det fanns inget oljekladd däremellan. Fick ett tips om att kopplingen kan vara bränd. Någon som har erfarenhet om det blir så här då? Det är som att det hugger lite när man startar...

Elektriker
1 138 Inlägg
16 november 2008
kan vara att de hugger.. jag har bytt mn koppling.. men prova ligg i 90.. ge full gas.. tryck ner kopplingen och släpp upp den.. slirar den ( varvar som fan) så e kopplingen kass eller fel inställd

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 november 2008
Dra i handbromsen och ligg på dragläget, du märker om den slirar då.

Annars kan det ju vara motorkuddarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 118 Inlägg
16 november 2008
hugger den till när du motorbromsar ? gjorde iaf min koppling på sierran. där hade halva lamellen gått av.. smile

D.i.l.l.i.g.a.f

maskinförare
125 Inlägg
16 november 2008
de låter som att de är lamellen.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

1 948 Inlägg
17 november 2008
tycker inte det låter som det e lamellen.... tongue snarare tryckplattan KAN även vara drivknutarna... men mitt tips skulle vara tryckplattan.

2 164 Inlägg
17 november 2008
Sliten lamell skulle jag säga på.
Dags för kopplings byte.

MVH

F

Sök