blacken skrev:
Seth skrev:
NeonX skrev:
inte för att bli negativ utan att ha läst igenom hela grejjen, men
"Vad Sverige bidrar med:
*Många multinationella företag som ger kompetens och skatteintäckter
*Nordens mest välstrukturerade stat som kanske inte har så mycket pengar men de pengarna används väl. "
Om vi nu får så mycket skatteintäckter och det är en bra punkt för vårt land, hur kan de då i på punkt 2 säga att vi inte har så mycket pengar men använder dem väl!?
Personligen tycker jag inte att ordet "stormakt" är något direkt possetivt, de har inte gått sådär jätte bra för de som kallats så, inte på lång sikt iaf...och det är väll det detta handlar om?
inte för att anklaga någon men :"Nordens mest välstrukturerade stat som kanske inte har så mycket pengar men de pengarna används väl" stämmer inte för 5 öre enligt mig. se bl.a på vägskatt mot vägskick. tyskland har lägre skatt men fan så mkt bättre vägar mm staten får ju bara in 8 mille i timmen på bensinen. det e ju t.o.m nästan moms på skatt och skatt på moms. och struktuerad verkar staten knappt vara.
ps för att citera en vän. vet inte sj om det stämmer men. "Staten får in 60 miljarder/år för vägen men använder bara 20 miljarder" vart tar det andra pengarna vägen
Eeeh?. Tyskland liger väl inte i Norden i allafall??..
vet det tänkte inte bara på det när jag tog dem sem exempel. tänkte bara på att de har ju välskötta vägar jämfört med sverige.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra