3222
Sök

farligt att perca ögonbryne??

669 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
vissa säger att det är farligt/ riskabelt att perca ögonbryne. är det sant?
vad isånnafall?
funderar på att göra det därför ja udrar

//eddie

219 Inlägg
10 september 2008
Jag har haft min i snart 8-9år och inga problem me det smile

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 september 2008
Alltså grejen är att det är typ KGB, eller FBI... Kanske Mossad som har lärt upp alla piercare att döda folk genom att sätta en stav i ögonbrynet, jag har själv mailat aftonbladet om det här men dom verkar inte vilja ta upp det som en nyhet, det kanske är så att dom också är med på det?
Det är faktiskt ganska smart, det finns minst en studio som gör hål i ögonbrynet i varje stad, och på ett givet kommando så trycker dom på en knapp så alla stavar och ringar exploderar och dräper bäraren, eller vad tror du? Tror du att folk skulle hålla på med det om det var livsfarligt? Tror du socialstyrelsen skulle tilllåta det om det var farligt, vi lever ffs i landet mellanmjölk så ta det lugnt och gör hål bara!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Wankel
1 080 Inlägg
10 september 2008
det som brukar vara farligt är väl bara när man gör det själv, eller låter nån göra det som inte kan nånting om det eftersom du kan skada nerver och sånt..
men gör du det hos nån som jobbar med det så är det ingen fara, låt inte flickvännens hår fastna i piercingen när hon reser sig upp bara, det gör förbannat ont av egen erfarenhet wink

MDS Västerås

669 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
heheh ok tack för svar:P  höger eller vänster öga?

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 september 2008
Jag har i högra.. har haft det i drygt 2år.. inga problem men som sagt flickvänner och andra tjejer med längre hår kan lätt fastna xD

"Liberty of thought is the life of the soul"

987 Inlägg
10 september 2008
Hade inga problem med det medans det satt kvar, fastnade dock så det drogslös..

i like it load

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
10 september 2008
Ett tips kan vara att gå till en piercare och inte göra det själv, en polare till mig tog hål själv och det blev inflammerat å skit med de.

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 september 2008
de som kan vara "farligt" e om du kanske råkar trassla in den nånstans å du rycker loss den.
lr om du inte har nån sen innan å gör den så kan de bli som med mig.
kroppen stötte bort den, så den hängde bara i en liten liten skinnbit på slutet å nu har ja bara ett litet ärr där.

kvittar vilket bryn du tar den i, lika snyggt vilket som.
//TW

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 september 2008
Ablazed skrev:
de som kan vara "farligt" e om du kanske råkar trassla in den nånstans å du rycker loss den.

//TW

AAAAAAJ

Diktator
968 Inlägg
10 september 2008
när folk snackar om nerver och skit så är det bara buuulsheiiiat, det farligaste som kan hända är att du får infektion och blodet blir giftigt och det åker upp till hjärnan och du får hjärninflamation och dör, men en nerv är ruggigt svår att pricka, hört myter om att man blir förlamad i ansiktet om man piercar näsan, jo, jag har knäckt min näsa så det varit en glipa på 1 cm mellan pann bene och näsan, och inte tusan är jag förlamad, då va det inga nerver kvar kan jag säga... det är typ som "marijuana är farligare än cannabis" myter

blacken
10 september 2008
Det finns en risk att man kan få in en agressiv bakterie i såret, och det är inte så värst lyckat har jag hört.
Sedan så kan man med allvarlig undran ställa sig frågan, till vilken nytta har man av en dylik procedur..

16 197 Inlägg
10 september 2008
inte farligt så länge man sköter de som man ska... men de gäller ju alla piercingar vart man än sätter dom... fast ögonbrynet e f-n inte snyggt..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

jenni_112
10 september 2008
Ablazed skrev:
lr om du inte har nån sen innan å gör den så kan de bli som med mig.
kroppen stötte bort den, så den hängde bara i en liten liten skinnbit på slutet å nu har ja bara ett litet ärr där.

kvittar vilket bryn du tar den i, lika snyggt vilket som.
//TW

fick  samma problem med min piercing...den växte ut..prata med dem då som gjort den å då fanns det 50/50 % chans att jag kunde göra det igen utan att det gjorde så....
det finns ju altid risker när man piercar sig...men sköter man det bra och inte gör det mitt i en röt månad så brukar det inte vara några problem...e ju så tråkigt när dom läker bara tycker jag*suck*

Xtreem
123 Inlägg
10 september 2008
jag har haft i ögonbrynet 2ggr växt ut båda gångerna för mig... men det är olika... har en polare hans har suttit där ett bra tag utan problem...
Senast redigerat av Casual (10 september 2008)

blacken
10 september 2008
Brandis skrev:
när folk snackar om nerver och skit så är det bara buuulsheiiiat, det farligaste som kan hända är att du får infektion och blodet blir giftigt och det åker upp till hjärnan och du får hjärninflamation och dör, men en nerv är ruggigt svår att pricka, hört myter om att man blir förlamad i ansiktet om man piercar näsan, jo, jag har knäckt min näsa så det varit en glipa på 1 cm mellan pann bene och näsan, och inte tusan är jag förlamad, då va det inga nerver kvar kan jag säga... det är typ som "marijuana är farligare än cannabis" myter

Du menar väl "cannabis ifrån haschhisch". Cannabis är namnet det Latinska namnet på örten/växten, Cannabis är den "folkliga" benämningen av den.  Namnet Hashhisch lär komma ifrån den lite brutala sekten Assasinerna "hasjiisjin" som betyder "hasjisj ätarna".  Dom petade i sig av växten innan dom gav sig ut på sina lite extravaganta "äventyr" .
Ordet/begreppet "Marijuana" kommer ifrån Mexiko jmf: texten i den "lite" kända truddelutten "La Cocharacha", som handlar om den stackars tusenfotingen som har fått det svårt att gå efter att ha rökt för mycket "Mari Juana"..

319 Inlägg
10 september 2008
Har du en drucken polare som kör nålen in i ögat på dig, så är risken stor att du antagligen blir blind.
Senast redigerat av Autonom (10 september 2008)

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
10 september 2008
Det är i princip helt ofarligt, haft min sen ja var 13, är 30 26 dagar från myndig nu och ja har aldrig haft ngt problem. Visst du kanske fastnar lite nån gång, men de brukar att gå bra.
Bara du tvättar NOGA så kommer den inte att växa utåt.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Diktator
968 Inlägg
10 september 2008
blacken skrev:
Brandis skrev:
det är typ som "marijuana är farligare än cannabis" myter

Du menar väl "cannabis ifrån haschhisch". Cannabis är namnet det Latinska namnet på örten/växten, Cannabis är den "folkliga" benämningen av den.  Namnet Hashhisch lär komma ifrån den lite brutala sekten Assasinerna "hasjiisjin" som betyder "hasjisj ätarna".  Dom petade i sig av växten innan dom gav sig ut på sina lite extravaganta "äventyr" .
Ordet/begreppet "Marijuana" kommer ifrån Mexiko jmf: texten i den "lite" kända truddelutten "La Cocharacha", som handlar om den stackars tusenfotingen som har fått det svårt att gå efter att ha rökt för mycket "Mari Juana"..

nej, jag menade myten "marijuana är farligare än cannabis"... eftersom det är samma sak fast två olika namn...

911 Inlägg
10 september 2008
finns inga sånna nerver vid ögonbrynet Har jag för mig, men men..

Jag hade en vid ögonbrynet och den växte utåt ! så nu har jag ett trevligt litet ärr , men det är inget som synns om man inte tittar nära på det !  det är nog det mest vanligaste som kan hända !

pic up the phone, wazzzaaa

Sök