3345
Sök

Volvo 850 glt som första bil, övningskörnings bil?

17 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Tja! Ska nu köpa en bil att övningsköra och ha som förstabil är inne på volvo 850 glt.. Gasglad som man är så vill man ju att det ska gå bra:P Hur går en volvo 850 glt? Sen så ska nog även ett öppet filter och ljuddämpare i för ett skönare ljud=) Ngt som ni kan rekomendera? Kom även med förslag till annan bil dock under 30 000. Tack på förhand

1 396 Inlägg
14 februari 2006
170 hk, då gör den väl 0-100 på 9 sek och det kanske inte är att gå bra, kan man inte få en t5:a för runt 30 då? det är nog lite roligare!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Snickar guru
278 Inlägg
14 februari 2006
Dannex skrev:
Tja! Ska nu köpa en bil att övningsköra och ha som förstabil är inne på volvo 850 glt.. Gasglad som man är så vill man ju att det ska gå bra:P Hur går en volvo 850 glt? Sen så ska nog även ett öppet filter och ljuddämpare i för ett skönare ljud=) Ngt som ni kan rekomendera? Kom även med förslag till annan bil dock under 30 000. Tack på förhand

Som övningskörnings bil och första bil fungerar den utmärkt. Lär dig köra och få lite vana innan du köper en motorstarkare bil. Köp dock inte en -92a då det är mkt baby sjukdomar på den.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

71 Inlägg
14 februari 2006
Dannex skrev:

850 glt är en kanonbil som förstabil, är inget snack om den saken. Om hur en sådan går, så går dom enligt min erfarenhet bra för sin vikt och övriga förhållanden. Motorkaraktären är bra, precis som Konstapeln säger så ska man akta sig för dom tidiga årsmodellerna, då kopplingen inte är lika hållbar som på de senare.

Tuuuurbo
240 Inlägg
14 februari 2006
Gltn gör 0-100 på 7,9 orginal och är en kanon bra första bil, andra bil vad man vill.. mkt bil för lite pengar

91 Inlägg
14 februari 2006
Winnerbjorn skrev:
Gltn gör 0-100 på 7,9 orginal och är en kanon bra första bil, andra bil vad man vill.. mkt bil för lite pengar

7,9? Kan du bevisa detta? tongue
enl. fabrik är det väl 8,9?

Tuuuurbo
240 Inlägg
14 februari 2006
står det i min instruktions bok? haha.. aja tongue  ska kolla en gång till sen tongue

17 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Den verkar ju va rätt så bra! Men inte ngn som har ngt tips på filter å ljuddämpare:D

252 Inlägg
15 februari 2006
Kör inte med större än 2.5" avgas system på gltn. Kan bli den motsatta effekten...
Det e lite olika hur bra de olika GLT går.  Kan vara lite justeringssak?  Farsans 94a e asslö medans polarens GLT e pigg för att vara en sugis.   Perfekta övningkörningsbilen e den för den e MYCKET mer lättkörd än min bil.

//Janne

Bilbyggare
225 Inlägg
15 februari 2006
Jag som GLT ägare kan bara säga att bilen är suverän=)  och senom du vill göra om den är den juh väldigt vänlig mot de mesta,  och de att dom känns olika i snabbhet osv som nämnts kan nog ha med att göra hur ägaren/tidiga ägare kör med bilen samt dess kondition (men detta gäller juh alla bilar)
sen en GLT är relativt billiga att äga om man inte är så gammal (gissar på att du inte är så gammal)

och det att 92or skulle vara skit vill jag inte hålla med om helt ut, det finns rötägg i alla åldersklasser, min 92a har jag aldrig haft nå större bekymmer med än att byta bromsar och olja + filter, sen att jag bytt ganska mycket annat är bara för att jag vill  (kanske en skada i huvudet!?)

så satsa du på en GLT,  tänk bara på att köpa en fin bil från början sen kan du kompletera med kanske ett chip (ja det finns chip till dessa) annat avgas o filter etc, eftersom dom har ganska bra krut för att ha sugmotorer.

// Robbin

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

BMW Power
2 362 Inlägg
15 februari 2006
broder min hade en som troligtvis var chippad smile den gick bra smile

BMW, bogsering med wire :/

Bilbyggare
225 Inlägg
15 februari 2006
FugitivE skrev:

chipet jag känner till ger den dock "bara" 190 kusar istället för 170 (168)

Skokloster here we come

407 Inlägg
15 februari 2006
Farsan hade en 850 glt -94 som jag övningskörde, måste säjja att det var otroligt bra drag i den, å väldigt skön att köra ! skönaste bilen ja kört ! Satsa på en sån smile och som sagt, mkt bil för lite pengar !

118 Inlägg
15 februari 2006
nofearsy skrev:
FugitivE skrev:

ojj 20hk chipp liite vääl att ta i ..

Bilbyggare
225 Inlägg
15 februari 2006
calibrafromfinland skrev:
nofearsy skrev:
FugitivE skrev:

ojj 20hk chipp liite vääl att ta i ..

de va de jagmenade,  lite onödigt chip med tanke på priset

Skokloster here we come

Sök