Tjena, är inne på att skaffa mig en VW Corrado, då jag tycker att de är rätt balla Men ska man köpa en G60 med kompressor eller en VR6a som jag antar har turbo? (har inte full koll). Vad levererar dessa bilar för effekt orginal? Är det något man bör tänka på när man köper en Corrado, och är de driftsäkra bilar?
VR6 har ingen turbo.. 196 häst nått sånt. Det är ju en såkallad Rak V6a! Det är bara att bilen har gott vrid i sig! O ljudet ur en Vr6 är inte fy skam! Köper du en VR6a så se till att kamkjedjan är bytt! Annars kostar det ca 15 tusen o byta på verkstad!
vr6 har ingen turbo och i corrado har du 194hk version som även finns i syncron den är på 2.9L G60 är en g-lader och den är inte helt skottsäker och en uppgradering till eaton går lös på 18-20k
G60 om jag inte minns fel har 150hk? men då väger den mindre...prestanda skillnaderna är nog inte avsevärt stora...
VR6 har ingen turbo.. 196 häst nått sånt. Det är ju en såkallad Rak V6a! Det är bara att bilen har gott vrid i sig! O ljudet ur en Vr6 är inte fy skam! Köper du en VR6a så se till att kamkjedjan är bytt! Annars kostar det ca 15 tusen o byta på verkstad!
Så VR6an har mer häst en vad G60 har orginal, trots att G60n har kompressor alltså?(har fått för mig att G60 har 160hk) Men hur hårt är kompressorn på G60n påstäld, pallar motorn att man ställer på den lite mer, bortåt 200hk kanske?
vr6 har ingen turbo och i corrado har du 194hk version som även finns i syncron den är på 2.9L G60 är en g-lader och den är inte helt skottsäker och en uppgradering till eaton går lös på 18-20k
G60 om jag inte minns fel har 150hk? men då väger den mindre...prestanda skillnaderna är nog inte avsevärt stora...
skulle välja vr-6 alla dar i veckan
Okej, lite synd Tycker det vore coolt med kompressor i bilen (trots att det stjäl lite effekt).
VR6 har ingen turbo.. 196 häst nått sånt. Det är ju en såkallad Rak V6a! Det är bara att bilen har gott vrid i sig! O ljudet ur en Vr6 är inte fy skam! Köper du en VR6a så se till att kamkjedjan är bytt! Annars kostar det ca 15 tusen o byta på verkstad!
Så VR6an har mer häst en vad G60 har orginal, trots att G60n har kompressor alltså?(har fått för mig att G60 har 160hk) Men hur hårt är kompressorn på G60n påstäld, pallar motorn att man ställer på den lite mer, bortåt 200hk kanske?
Många frågor
VR6an är störta motorn. Sen finns det som ovan nämnde. 2.9 syncro ( Skit ) Låsas 4hjulsdrift typ. Vanligtvis är VR6 på 2.8 annars. Vet inte speciellt mycket om G60 motorn då jag aldrig pillat med en sådan.
VR6 har ingen turbo.. 196 häst nått sånt. Det är ju en såkallad Rak V6a! Det är bara att bilen har gott vrid i sig! O ljudet ur en Vr6 är inte fy skam! Köper du en VR6a så se till att kamkjedjan är bytt! Annars kostar det ca 15 tusen o byta på verkstad!
Så VR6an har mer häst en vad G60 har orginal, trots att G60n har kompressor alltså?(har fått för mig att G60 har 160hk) Men hur hårt är kompressorn på G60n påstäld, pallar motorn att man ställer på den lite mer, bortåt 200hk kanske?
Många frågor
VR6an är störta motorn. Sen finns det som ovan nämnde. 2.9 syncro ( Skit ) Låsas 4hjulsdrift typ. Vanligtvis är VR6 på 2.8 annars. Vet inte speciellt mycket om G60 motorn då jag aldrig pillat med en sådan.
Okej, jag är nog väldigt trögfattad just nu, men har alla Corrado VR6 196hk eller var den en annan verision med större motor?
Så VR6an har mer häst en vad G60 har orginal, trots att G60n har kompressor alltså?(har fått för mig att G60 har 160hk) Men hur hårt är kompressorn på G60n påstäld, pallar motorn att man ställer på den lite mer, bortåt 200hk kanske?
Många frågor
VR6an är störta motorn. Sen finns det som ovan nämnde. 2.9 syncro ( Skit ) Låsas 4hjulsdrift typ. Vanligtvis är VR6 på 2.8 annars. Vet inte speciellt mycket om G60 motorn då jag aldrig pillat med en sådan.
Okej, jag är nog väldigt trögfattad just nu, men har alla Corrado VR6 196hk eller var den en annan verision med större motor?
Alla 2.8 VR6 har ca 196 häst. har inte sista siffran i minnet. Sen har VR6 Syncro ( 2.9 liters motorn ) ca 10 häst mer.
194 enligt mitt papper från vw men men står nog olika över allt men så ska man veta att det skiljer lite mellan årsmodeller också..
kompressorn är inte av värst dålig kvalitet men det kostar att renovera den och den är inget bra trim alternativ...vissa vill att man servar den var 10k mil men precis som på vr6:ans kamkedjor finns ingen bytes/renovering intervall utstakad utan det blir vid behov helt enkelt...
hej g60 med kompressor funkar som en turbo bil , behöver rätt skötsel regelbundet , och ja det går att chippa och modifiera upp till 200 hk utan allt för stort besvär, har gjort 2 st som rullar igbg , och de går bra med runt 200 hk ,en 850 turbo hänger man av , kolla med antingen Dalheims , eller its fun ,:)fördelelen med kompressorn kontra en turbo är ju att kompressorn laddar från tomgång , laddtryck direkt , det finns ju en anledning till att bilar som MB och Aston Martin använder kompressormatning , inta att glömma ford gt 40
Det lutar nog faktiskt åt en G60 om jag ska vara ärlig, lite billigare i inköp och sen tycker jag det är ballt med kompressor Har ju en farbror som kör dragrace och är en hejjare på kompressorer dessutom, för den lär väl fungera likadant som på en V8?