3312
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

Studerande
727 Inlägg
13 september 2008
Ungdomar är sjuka i huvudet (vissa) som knarkar och inte tänker på framtiden!
Om dom har en hjärna ska man inte änns smaka på droger, eller röka, snusa *allt med tobak*
Jag har aldrig tagit droger, inte testat 1bloss "rökning" vilket jag aldrig kommer änns göra.
Det är sjukt att börja röka/ta droger, man förstör bara livet som man har fått.
Man kan lägga åt pengarna på roliga saker såsom; köpa bil å fixa till, vara på tivoli, åka kryssning, semester och bo på lyxhotell. Finns massor av saker.
//Mvh
Senast redigerat av xXchamXx94 (13 september 2008)

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
ja.. visst.. vet inte om du läst på så mycket då eller? jaja.. vill du smoka det där så e det upp till dig.. men jaja... tro va du vill.. men skulle du sitta å rekommendera en joint till din son eller?

Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
alltså jag har suttit å skrattat en stund nu.. alltså ni som påstår att hash inte är en inkörsport till tyngre droger får nog tänka om. Alltså jag har haft kompisar (observera haft), som började med hash. Visst de va väl rätt lugnt ett tag och dom höll sig till hashet med. En grej med hash, framför allt, är att det påverkar minnet. Sen så finns det chanser för psykoser, vilket du inte får av sprit eller cigg. Sen så när mina "bekanta" hållt på med hashet ett tag ville dom ha starkare grejer. Varför? FÖR ATT DET INTE GAV LIKA MYCKET EFFEKT EFTER ETT TAGS RÖKANDE!!!!

Jag har sett vad sånt gör med folk. Men för all del, jag skiter väl i om de sitter folk som vill punda ner sig. Låt dom göra det herregud..

HASH ÄR FARLIGARE ÄN NIKOTIN.. Bara ren goja om nån påstår annat. Kanske inte påverkar lungorna lika mycket.. Men man har fan inte mycket kvar i bölden som sitter mellan axlarna..

Men för er egen skull.. Börja inte med hash..

Läs igenom din text först.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 217 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
ja.. visst.. vet inte om du läst på så mycket då eller? jaja.. vill du smoka det där så e det upp till dig.. men jaja... tro va du vill.. men skulle du sitta å rekommendera en joint till din son eller?

Jag skulle då MYCKET hellre sätta en joint i näven på´n än en 70:a iallafall. Då vet jag iallafall att grabben lever dagen efter!

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
ja de e synd.. fast ja röker.. ska försöka få tummen ur röven och sluta röka.. fast de har jag sakt många gånger..

men vad jag menade inte att bara hash är skit.. men ni kan ju inte sitta att säga att det är ofarligt.. tror ni det har ni ju inget kvar i bollen alltså.. alltså alkohol är skit det med, fast mer accepterat för att det funnits i västvärlden längre än hash... alkohol påverkar ju folks omdömen väldigt mycket med.

men är man intelligent så bör man avstå från allt sånt somsagt..

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
KimVsWorld skrev:
xenopsy skrev:
alltså jag har suttit å skrattat en stund nu.. alltså ni som påstår att hash inte är en inkörsport till tyngre droger får nog tänka om. Alltså jag har haft kompisar (observera haft), som började med hash. Visst de va väl rätt lugnt ett tag och dom höll sig till hashet med. En grej med hash, framför allt, är att det påverkar minnet. Sen så finns det chanser för psykoser, vilket du inte får av sprit eller cigg. Sen så när mina "bekanta" hållt på med hashet ett tag ville dom ha starkare grejer. Varför? FÖR ATT DET INTE GAV LIKA MYCKET EFFEKT EFTER ETT TAGS RÖKANDE!!!!

Jag har sett vad sånt gör med folk. Men för all del, jag skiter väl i om de sitter folk som vill punda ner sig. Låt dom göra det herregud..

HASH ÄR FARLIGARE ÄN NIKOTIN.. Bara ren goja om nån påstår annat. Kanske inte påverkar lungorna lika mycket.. Men man har fan inte mycket kvar i bölden som sitter mellan axlarna..

Men för er egen skull.. Börja inte med hash..

Läs igenom din text först.

kanske inte formulerat detta så väl.. är trött.. NEJ jag vill inte lägga mig..

Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
ja de e synd.. fast ja röker.. ska försöka få tummen ur röven och sluta röka.. fast de har jag sakt många gånger..

men vad jag menade inte att bara hash är skit.. men ni kan ju inte sitta att säga att det är ofarligt.. tror ni det har ni ju inget kvar i bollen alltså.. alltså alkohol är skit det med, fast mer accepterat för att det funnits i västvärlden längre än hash... alkohol påverkar ju folks omdömen väldigt mycket med.

Vad jag försökte mena att du skulle försöka läsa igenom din text och fatta var att dricker du alkohol så kommer du vilja ha starkare grejer, eller hur? du tror väl inte att a-lagarna sitter och dricker xider? Så om man missbrukar hasch och är ute efter starka rus så är det ju klart man testar starkare grejer ifall man får tag på det och starkare grejer vet vi att dem är farliga.

Rätta mig gärna om jag har fel

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
KimVsWorld skrev:
xenopsy skrev:

Vad jag försökte mena att du skulle försöka läsa igenom din text och fatta var att dricker du alkohol så kommer du vilja ha starkare grejer, eller hur? du tror väl inte att a-lagarna sitter och dricker xider? Så om man missbrukar hasch och är ute efter starka rus så är det ju klart man testar starkare grejer ifall man får tag på det och starkare grejer vet vi att dem är farliga.

jo du har helt rätt.. borde ha skrivit det med.. men helt rätt..

Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
KimVsWorld skrev:
xenopsy skrev:

jo du har helt rätt.. borde ha skrivit det med.. men helt rätt..

Tack, att jag fick det bekräftat.

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
Ksj skrev:
xenopsy skrev:

Jag skulle då MYCKET hellre sätta en joint i näven på´n än en 70:a iallafall. Då vet jag iallafall att grabben lever dagen efter!

men du menar att cigg är farligare än hash?

Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
Ksj skrev:
xenopsy skrev:

Har han väl inte sagt. Och allting beror på hur man ser på det.

blacken
13 september 2008
Felax skrev:
blacken skrev:
Har du haft det på något av dom, alltså en RIKTIG snedojja på något av dom..?

Varför har vi inte fått se EN ENDA källa till nåt av allt skitsnack du skrivit ?? Du rör ju ihop allt o snackar en massa dynga ja blir asså tokig. Du vet tametusan lika lite om majja som jag vet om hästar... o ja skriver inte emot hästflickor om sånt!

Vild: Jag måste bara fråga varför du ens skriver? Va vill du komma fram till? Du hatar någon eh ? va ?

Vadå källa? Det jag personlig har upplevt och sett vad andra har råkat ut för bör väl räcka.
Jag växte upp under hippietiden, var även grymt fast på både alkohol och diverse droger under MÅNGA år av mitt liv, majoriteten av mina vänner och barndomskamrater dog på grund av droger både direkt och indirekt.  Ett av det svåraste jag var med om var när barndomsbästisen "behövde" mig så svek jag honom och trots ett löfte så åkte jag och tjackade brass i stället för att träffa honom som jag hade lovat.  När jag kom hem ett par dagar senare så fick jag veta att han hade tagit sitt liv . så vad droger är och kan ställa till med känner jag nog till bättre än dom flesta i dagens samhälle. Och det jag har lärt mig är att livet och verkligheten är överlägset bättre än någon drog någonsin..

DFFL
9 020 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:

Rekommendera kan man inte göra.
Det är olagligt och därför så kan man inte göra det.

Men jag personligen vill att mina framtida barn lär av livet.
Att de precis som jag inte ska behöva säga att de ångrar att de aldrig gjorde ditten eller datten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
KimVsWorld skrev:
xenopsy skrev:
Ksj skrev:

Har han väl inte sagt. Och allting beror på hur man ser på det.

Jag försöker bara lista ut vad som va dravvel av vad jag skrev.. jag kan säkert a fel med nått.. men ja har haft kompisar som förstört sitt liv när dom rökt has osv.. alltså de är ju deras fel men hashet har ju hjälpt till om man säger så..

så jag har inte fått nått bra svar från han om exakt vad som va dravvel.. därför frågade jag om cigg är farligare än hash... men om man ser helheten, så är hash farligare. håller man på länge med det så påverkar det hjärnan negativt. inte lungorna kanske som ja sa, men man röker ju sällan hash utan tobak liksom.. så dom två tillsammans e inte speciellt bra

blacken
13 september 2008
Ksj skrev:
xenopsy skrev:
Dravvel

Bullshit, du vet inte vad du pratar om och saknar belägg för dravvlet du skrev.

Tyvärr damen men han har har grymt rätt i vad han säger..
Senast redigerat av blacken (13 september 2008)

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:
xenopsy skrev:

Att de precis som jag inte ska behöva säga att de ångrar att de aldrig gjorde ditten eller datten.

de va väl fel av mig att skriva så.. men vad jag ville komma fram till är att man ska inte tro att hash inte är farligt.. hash är oftast en inkörsport för tyngre droger osv.. de va de ja ville få sagt i det stora hela

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
blacken skrev:
Ksj skrev:
xenopsy skrev:
Dravvel

Bullshit, du vet inte vad du pratar om och saknar belägg för dravvlet du skrev.

Tyvärr damen men har har grymt rätt i vad han säger..

damen? vem har rätt?

DFFL
9 020 Inlägg
13 september 2008
xenopsy skrev:
FireTraXX skrev:
xenopsy skrev:

de va väl fel av mig att skriva så.. men vad jag ville komma fram till är att man ska inte tro att hash inte är farligt.. hash är oftast en inkörsport för tyngre droger osv.. de va de ja ville få sagt i det stora hela

Alkohol är inkörsporten, brass är en pinne upp på stegen bara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
13 september 2008
Sorry glömde "han", se där vad droger gör med ens hjärna..smile
shit! en hann imellan..
Senast redigerat av blacken (13 september 2008)

N/A
141 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:
xenopsy skrev:
FireTraXX skrev:

Alkohol är inkörsporten, brass är en pinne upp på stegen bara.

Ja.. det är så sant det med.. fast jag va lite väl inriktad på hashet...

okej.. tack blacken.. skönt att nån håller med smile

Sök