3188
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

801 Inlägg
13 september 2008
och alla som säger att CB och svamp är dödsknark, borde ta och läsa på lite mera, man ska alltid veta vad man pratar om innan man öppnar munnen.

blacken
13 september 2008
Roundcube skrev:
PlumCrazy skrev:
Roundcube skrev:
Sen är det även många som sysslar med Psilocybin svampar (Toppslätsskivlingen) som växer vilt ute. Framkallar hallucinationer, och innehåller samma ämne som LSD. Har inge bevisade negativa effekter på kroppen, men psyket kan bli förstört. Kort sagt, man kan alltså bli galen av dem.

Hur fan är det INTE negativt?

Pga att det inte ger några negativa effekter på organ etc etc i kroppen, psyket är inte en kroppsdel vettu. svamparna ger inga hjärnskador heller, bara att det finns risk för att man blir galen/paranoid pga allt man ser. inte så konstigt om man blir det heller, när man ser väggarna andas.

Är inte en sjysst snedojja som man kanske inte landar på eller gör nåt som man skadas eller omkommer på/av är negativt för kroppen. Vad fasen då är negativt får ens liv??. En sådan snetripp är VÄLDIGT lätt att få av både svamp och brassintag. Och som grädde på moset så BLIR man förändrad av sådana "erfarenheter", TILL det sämre, vare sig man vill erkänna det för sig själv eller ej..

2 644 Inlägg
13 september 2008
Varför ens testa ?

Jag är bara 18 och har märkt att jävligt många unga pundar.. Jag bryr mig inte om dom för det är inte synd om dom heller för dom lär ju ha nått fel som ens testar varför testa ? nästan alla testade vell första gången för att va "cool" ah men skitcoolt.. så jävla fjantigt..

Johan Lindgren

blacken
13 september 2008
Lindgren_ skrev:
Varför ens testa ?

Jag är bara 18 och har märkt att jävligt många unga pundar.. Jag bryr mig inte om dom för det är inte synd om dom heller för dom lär ju ha nått fel som ens testar varför testa ? nästan alla testade vell första gången för att va "cool" ah men skitcoolt.. så jävla fjantigt..

En bra inställning, "visst kan jag, men ska jag?"..

801 Inlägg
13 september 2008
Lindgren_ skrev:
Varför ens testa ?

Det där med att va cool är bara en idiotisk ursäkt, är man speciellt cool för nån annan om man sitter själv och antingen röker eller svampar? för mig själv klassar jag det som nyfikenhet.
Jag är nyfiken på dem naturliga drogerna (som jag inte ser som knark) och den där skrönan med att man blir tokig av svamp/cb och hoppar ut genom fönstret i tron att man kan flyga är bara skit, det vet alla som testat.

jag låg i min säng i 4 timmar efter 32 st Psilocybe Semilanceata (toppslätsskivling) och bara tog in alla sinnesintryck känslor och hallucinationer. orkade knappt gå på dass ens. jag säger inte att nån ska prova om dem inte känner för det. säger bara att jag gillade det, och det står jag för.

Sen är det givetvis upp till var och en att ha sin egna synpunkt, vill man inte, så vill man inte, och då ska man heller inte testa nåt av det. men om man som jag är nyfiken och vill prova vad det gör med ens sinnen så ska man slippa bli hackad på av folk som inte vet vad dem pratar om, som inte har nån erfarenhet över huvudtaget.

Säger inte att det är nyttigt på nåt sätt, men vad ärväl nyttigt i vårat samhälle?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
13 september 2008
blacken skrev:
Lindgren_ skrev:
Varför ens testa ?

En bra inställning, "visst kan jag, men ska jag?"..

joo säger samma, men däremot testade jag Spice en gång, lagliga grejjer, samma rus som cannabis bara att de håller i sig lite längre sägs de, testade lite lätt en gång bara för att se sen när de var över, jaha nu vet jag de, jag kan om jag vill men jag vill inte finns ingen anledning att punga ut så mkt pengar för så lite?, jag har då mer nöje att pumpa ner lite bensin i bilen o leka ett tag= de är min drog cool

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

371 Inlägg
13 september 2008
Tycker att det finns ett väldigt märkligt synsätt på de som brukar cannabis. Oavsett hur kontrollerat deras brukande är så kallas de för missbrukare/pundare, även om de kanske bara röker på nån gång under helgen. De som är ute och super i mängder varje helg kallas sällan för missbrukare.

Som en kort sammanfattning så brukar man alkohol, medan man missbrukar cannabis roll

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

801 Inlägg
13 september 2008
NiV3Rt skrev:
Tycker att det finns ett väldigt märkligt synsätt på de som brukar cannabis. Oavsett hur kontrollerat deras brukande är så kallas de för missbrukare/pundare, även om de kanske bara röker på nån gång under helgen. De som är ute och super i mängder varje helg kallas sällan för missbrukare.

Som en kort sammanfattning så brukar man alkohol, medan man missbrukar cannabis roll

Word!

blacken
13 september 2008
NiV3Rt skrev:

Men det bottnar i vad lagen säger alkohol ÄR tillåtet men braj Är det inte. Då så blir det att det som är tillåtet BRUKAR man, det som inte är tillåtet är "missbruk" enligt lagen.
En annan aspekt på det hela OAVSETT alkoholens negativa effekter på den mänskliga kroppen är att alkoholens negativa beståndsdelar lagras INTE i långa tider i vitala (läs väldigt känsliga komponenter) delar av kroppen och hjärnan, som THC gör..

51 Inlägg
13 september 2008
Roundcube skrev:
Lindgren_ skrev:
Varför ens testa ?

Det där med att va cool är bara en idiotisk ursäkt, är man speciellt cool för nån annan om man sitter själv och antingen röker eller svampar? för mig själv klassar jag det som nyfikenhet.
Jag är nyfiken på dem naturliga drogerna (som jag inte ser som knark) och den där skrönan med att man blir tokig av svamp/cb och hoppar ut genom fönstret i tron att man kan flyga är bara skit, det vet alla som testat.

jag låg i min säng i 4 timmar efter 32 st Psilocybe Semilanceata (toppslätsskivling) och bara tog in alla sinnesintryck känslor och hallucinationer. orkade knappt gå på dass ens. jag säger inte att nån ska prova om dem inte känner för det. säger bara att jag gillade det, och det står jag för.

Sen är det givetvis upp till var och en att ha sin egna synpunkt, vill man inte, så vill man inte, och då ska man heller inte testa nåt av det. men om man som jag är nyfiken och vill prova vad det gör med ens sinnen så ska man slippa bli hackad på av folk som inte vet vad dem pratar om, som inte har nån erfarenhet över huvudtaget.

Säger inte att det är nyttigt på nåt sätt, men vad ärväl nyttigt i vårat samhälle?

"Öl är flytande bröd, det är nyttigt för dig" - Öl tydligen!

Tyskt ska det va..

801 Inlägg
13 september 2008
Mikkesson skrev:
Roundcube skrev:
Lindgren_ skrev:
Varför ens testa ?

"Öl är flytande bröd, det är nyttigt för dig" - Öl tydligen!

hahaha, det är ett citat tongue

881 Inlägg
13 september 2008
Obnoxious skrev:
PlumCrazy skrev:
Roundcube skrev:
Sen är det även många som sysslar med Psilocybin svampar (Toppslätsskivlingen) som växer vilt ute. Framkallar hallucinationer, och innehåller samma ämne som LSD. Har inge bevisade negativa effekter på kroppen, men psyket kan bli förstört. Kort sagt, man kan alltså bli galen av dem.

Hur fan är det INTE negativt?

Läs om. Har inga bevisade negativa effekter på KROPPEN, men PSYKET kan ta skada.

Ja, jag får väl be om ursäkt för att jag läste det han skrev, samt att jag ska förklara hur jag förstod det som.

Om jag inte missminner mig helt så är huvudet en kroppsdel, dvs. en del av kroppen, och i huvudet finns det ett organ som heter hjärna. Psyke är ett begrepp som betecknar bl.a. medvetande. "Psyke refererar till de aspekter av intellekt och medvetande som manifesteras i kombinationer av tankar, perception, minne, emotion, vilja och fantasi; Psyke är flödet av medvetande." Det omfattar alla hjärnans medvetna processer.

Slutsats: Ska jag vara övertydlig så menar jag på att om psyket har blivit rubbat, så har hjärnan tagit stryk.

erixon89
13 september 2008
laaantz skrev:
''Varför har alla ungomar börjat med droger?''

jag är drogfri! så alla har inte;)
men nevars.. jag förstår vad du menar.. men det är la grupptryck. och att man vill försöka vara cool.. personligen tycker jag att det är töntigt å hålla på med sån skit!

HAHA du brukar allt ta en cigg  när du är onykter så försök inte:)

2 644 Inlägg
13 september 2008
Roundcube skrev:
Lindgren_ skrev:
Varför ens testa ?

Jag kan inget om det där men det är säkert skitkul..

Fast jag lägger hellre pengarna på mina bilar och sådär och gör andra grejer än att testa sånt där skit wink

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
13 september 2008
Tex när jag var i ljungby.. då sprang det runt massa alcolister och sen massa små moppeflickor och leta efter nått i en park och en polare var tvungen att fråga vad dom brudarna leta efter då sa dom "svamp".. va för jävla svamp sa polarn då, så sa dom jo sån svamp som man blir rolig av sa dom.. då fatta polarn och sa jaha vad är det bra för då? då sa dom vi vet inte vi har inte testat än men några sa att det blir som ectasy.

Det var nog dom trögaste jävlar jag träffat.. vem fan testar när dom inte har en aning om vad det är för skit dom trycker i sig ?

Bara hoppas det inte går allt för illa för dom stackarna..

Johan Lindgren

Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
Tragiskt... Men nu lägger vi ner den här diskussionen Alkohol Vs Marijuana
Alkohol vinner pågrund av att den fortfarande är laglig

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

801 Inlägg
13 september 2008
Lindgren_ skrev:
Tex när jag var i ljungby.. då sprang det runt massa alcolister och sen massa små moppeflickor och leta efter nått i en park och en polare var tvungen att fråga vad dom brudarna leta efter då sa dom "svamp".. va för jävla svamp sa polarn då, så sa dom jo sån svamp som man blir rolig av sa dom.. då fatta polarn och sa jaha vad är det bra för då? då sa dom vi vet inte vi har inte testat än men några sa att det blir som ectasy.

Det var nog dom trögaste jävlar jag träffat.. vem fan testar när dom inte har en aning om vad det är för skit dom trycker i sig ?

Bara hoppas det inte går allt för illa för dom stackarna..

det är däremot jävligt dumt, att inte veta alls vad man stoppar i sig. det är också grunden till många "snetrippar"

1 963 Inlägg
13 september 2008
Till alla trångsynta moralhäxor som inte kan ett skit om marijuana! Läs denna sidan, gå in på relaterade länkar från sidan:

www.medicinskmarijuana.com

Läs och lär! Är så trött på erat skitsnack nu så de är inte klokt :S
Ok ja är inte arg eller nåt, vet att de flesta människor är trångsynta o tror på allt i aftonbladet och på nyheterna.. Men små flickor de är dags att ge sig ut i världen och ta reda på sanningen.

Men are not born - Men are made

Avstängd
1 031 Inlägg
Mästare
2 947 Inlägg
13 september 2008
Tack, Felax.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök