2535
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

1 963 Inlägg
12 september 2008
FireTraXX skrev:
Felax skrev:
Mikkesson skrev:

Det där är ju bara dumt skrivet!
Man blir dum i huvudet, reaktionsförmågan försämras och du kan dö tidigare.
Vanliga cigg är inte farligare än marijuana!

läs på innan du skriver.. du får tillbaka skallen efter ett tag om du röker marijuana! vanliga cigg ger sjukt massa sjukdomar men de gör verkligen inte marijuana! Kolla alla studier på harvard univeristetet i USA om marijuana du kommer åt så kommer du kunna se de.
Man kan dö tidigare skriver du, av vad ? Att man blir trög?
Ja vill inte säga att droger är bra eller nåt sånt men rätt ska vara rätt!

Eftersom att rätt ska vara rätt så innehåller brassrök mer tjära än ciggaretter.

ganska så mycke mer ja, men det dör man ju inte av eller hur? de är inte de som ger cancer osv som vanliga cigg gör.

Men are not born - Men are made

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
FLindgren skrev:
jag förstår inte hur alkohol kan vara lagligt, hur många i trafiken har inte det döda? och misshandel o.s.v?
Skulle man göra så att hasch blev lagligt skulle det vara på en krog som låser in alla och sen släpper ut dom efter att dom har kvicknat till igen!

Vad kostar en sådandära hasch cigg föresten?

Finns inget som heter haschcigg.
Ett gram kostar en hundring (Om du bara köper en släng), meka ner hälften tillsammans med tobak och rulla en kona.
Billigare än alkohol iallafall.

EDIT:
Nej, jag röker inte längre.
Senast redigerat av FireTraXX (12 september 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
12 september 2008
Vafan, är det inte så att den som har mest THC i kroppen när man dör vinner?

Back to topic; Jag tror mycket berror på att det är pisslätt att få tag på och många vill väl vara coola. Dessutom är det nice. Folk vill väl kanske bara prova nångång, och sen gillar det, och bränner som fan.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

5 089 Inlägg
12 september 2008
Vad för man för dom utav polisen om man har hash? (vet att det beror på mängd och så)

\Lindgren

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
FLindgren skrev:
Vad för man för dom utav polisen om man har hash? (vet att det beror på mängd och så)

Hittad på FB för längesen, stämmer hyfsat om andra droger iallafall.
(Kollat av den och jämfört med kompisars domar)
http://geting.se/image.php/123977-straffskala.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 september 2008
FireTraXX skrev:
FLindgren skrev:

cannabis 50gram 1 månad ?
om man bara har tillexempel 2 gram får man inget straff då ? wink

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
Team-Adolfsson skrev:
FireTraXX skrev:
FLindgren skrev:

Jo, du får böter och antagligen kissa ett tag.

Russel Crowe, Gladiator.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 september 2008
FireTraXX skrev:
Team-Adolfsson skrev:
FireTraXX skrev:

böter man man tåla
men vafan ska man pissa för ? ^^ lol

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2008
har kompisar som håller på att röka annat än cigg.... personligen säger jag bara, droger? över min döda kropp!!!.... det tragiska är att polarna som håller på fattar inte att det är idioti..." det är ju inge värre än cigg och alkohol" får man till svar om man frågar hur jävla dumma i huvudet dom är när dom håller på
Senast redigerat av _Glenne_ (12 september 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
Team-Adolfsson skrev:
FireTraXX skrev:
Team-Adolfsson skrev:

böter man man tåla
men vafan ska man pissa för ? ^^ lol

Pisseprov...

_Glenne_ skrev:
har kompisar som håller på att röka annat än cigg.... personligen säger jag bara, droger? över min döda kropp!!!.... det tragiska är att polarna som håller på fattar inte att det är idioti..." det är ju inge värre än cigg och alkohol" får man till svar om man frågar hur jävla dumma i huvudet dom är när dom håller på

Synd att du är så trångsynt.
Det enda du vet om droger är skräckpropaganda...
Senast redigerat av FireTraXX (12 september 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

4 506 Inlägg
12 september 2008
Decibel skrev:
Enda sättet att dö av hasch är om ett flygplan tappar ett ton och du råkar få det i skallen.

Hasch och majja kunde legaliseras tycker man, man blir påverkad men ändå har kvar viss del av kontrollen, endel blir arga, men de blir folk av alkohol också.

nej, jag brukar själv inte skiten, men har provat för 10-tal år sedan. Var varken beroendeframkallande eller speciellt fräckt (för mig).

800G måste du röka för att dö.
Men du hinner sommna innan, Så det är omöjligt att dö på det viset iafa.
Sedan vetefan hur mkt högre THC halten är? Ngn som har koll på det?

& Nej jag brukar ej droger sj, Bor bara i ett samhälle där många gör det
och har därav lärt mig en del.

Kan du andas kan du dö.

1 963 Inlägg
12 september 2008
Marijuana har nog lika bra o sant rykte som pitbullar haha. Så mycke skitsnack och som du säger skräckpropaganda, så de är helt sjukt!

Men are not born - Men are made

719 Inlägg
12 september 2008
Bara för att tobak och alkohol är lagligt betyder inte att det är mindre farligt än andra droger som är olagliga. Tobak och alkohol skulle aldrig vara lagligt om det inte började brukas så tidigt.

Hade man fått välja idag så hade man nog helt klart valt cannabis över alkohol eller tobak. Men det skulle ju bli husihelvete om tobak eller alkohol skulle bli olagligt istället för cannabis ^^ Jag tror antingen på legalisering eller sjukt mkt värre straff.

live free, die young.

7 100 Inlägg
12 september 2008
låt dom hålla på med de,det är ju dom som har valt de!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2008
FireTraXX skrev:
_Glenne_ skrev:

kanske jag inte vet så mkt om droger, och det skäms jag inte över heller... är ju inte speciellt intressant med skiten så man tänker lära sig roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
_Glenne_ skrev:
FireTraXX skrev:
_Glenne_ skrev:

kanske jag inte vet så mkt om droger, och det skäms jag inte över heller... är ju inte speciellt intressant med skiten så man tänker lära sig roll

För att förtydliga lite så har jag sen jag var ~14 "busat" ganska mycket.
Därför vet jag att droger inte dödar, det är missbruket som dödar.
Missbrukar man alkohol så dör man.
Missbrukar man heroin så dör man.

Rekreationellt bruk är "ofarligt" och med det så menar jag att du har kul, du blir inte blåst och du lever och kan berätta vad som hände den kvällen.

Jag älskar droger, även alkohol.
Jag anser att man själv ska få välja vad man stoppar i sig, ingen ska få berätta för mig vad jag får göra med min egen kropp.
Jag anser att droger ska vara en fri vara, tillgänglig öppet för alla.
Och alla ska få ta del av information om drogen, såväl positiv som negativ.

Nikotin, alkohol och illegala substanser är för mig något som gör min dag/kväll/natt bättre.
Inte något som gör MIG bättre.

Jag tar inte droger för att glömma, jag gör det för att jag gillar det.

Men kalla mig inte för idiot för att jag har ett annat sätt att se på saken än vad du har.

Russel Crowe, Gladiator.

4 506 Inlägg
12 september 2008
FireTraXX:
Hur ser du på Hash vs Grönt? (Majja/Ganjia lr va du nu föredrar att säga)

Förtydligar frågan:
Vill Inte veta utav dina egna erfarenheter utan fakta.

Anledningen att jag undrar är att jag har hört talas om Hasch Psykoser m.m
Som kan uppstå långt efter att ngn har brukat det.
Och man behöver ej testa på mer en 2 till 3ggr för att kunna råka ut för det.
Senast redigerat av _Wallis_ (12 september 2008)

Kan du andas kan du dö.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 september 2008
_Wallis_ skrev:
Decibel skrev:
Enda sättet att dö av hasch är om ett flygplan tappar ett ton och du råkar få det i skallen.

Hasch och majja kunde legaliseras tycker man, man blir påverkad men ändå har kvar viss del av kontrollen, endel blir arga, men de blir folk av alkohol också.

nej, jag brukar själv inte skiten, men har provat för 10-tal år sedan. Var varken beroendeframkallande eller speciellt fräckt (för mig).

800G måste du röka för att dö.
Men du hinner sommna innan, Så det är omöjligt att dö på det viset iafa.
Sedan vetefan hur mkt högre THC halten är? Ngn som har koll på det?

& Nej jag brukar ej droger sj, Bor bara i ett samhälle där många gör det
och har därav lärt mig en del.

hehe, vem faan har råd att röka 800g?! tongue

Sen THC halten är omöjlig att avgöra så, det varierar helt från plantage till plantage.
Väder och vind, moder natur med andra ord.

Har inte läst hela tråden, men om man skulle jämnföra THC halten marijuana vs hasch, så tror jag marijuanan vinner.
Då hasch oljan som man "bakar" hasch kakor av utsätts för värme under produktionen.
(THC försvinner vid värme)

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 september 2008
Snus/Cigg är enligt mig en värre drog än "röka" , alkohol likaså än jämnfört med de lättare (som det heter) drogerna som majja, hasch.

snus är väl det värsta, väldigt beroendeframkallande och många "missbrukare".
Det är inte många länder i världen som har snus. Vet att det för många år sen redan blev förbjudet i Finland då det ansågs vara för halsoskadligt.

Nu är jag inte guds bästa barn heller.. 
Och jag är tyvärr en stor brukare av tobak/nikotin produkter, och alkohol använder jag nog mer än de flesta.

Dock nykter nu i 2 veckor!! Rekord sen jag var 16.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
_Wallis_ skrev:
FireTraXX:
Hur ser du på Hash vs Grönt? (Majja/Ganjia lr va du nu föredrar att säga)

Förtydligar frågan:
Vill Inte veta utav dina egna erfarenheter utan fakta.

Anledningen att jag undrar är att jag har hört talas om Hasch Psykoser m.m
Som kan uppstå långt efter att ngn har brukat det.
Och man behöver ej testa på mer en 2 till 3ggr för att kunna råka ut för det.

Hasch lagras i fettet.
Därför så kan du bli stenad om 20 år utan att ens röka, hur ofta det händer har jag ingen aning om.

Grönt gör inte det.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök