Folk som inte tänker igenom sina argument
Eller inte tänker längre än snoken räcker.
Alkoholkulturen är förvisso mer och mer sne, men det är något som ligger i kulturen. Det finns många fler sätt att dricka alkohol än att gå ut och supa och slåss... (Vin till maten tex, nått större delen av er kanske inte utöver ännu dock..... en iskall öl till sommargrillningen, grogg efter maten, champagne på nyår, snaps på midsommar... ni vet, de där traditionella vardagliga eller högtidliga stunderna, där målet inte är att bli helt medvetslösa) Jag skulle iaf INTE vilja se det försvinna... Och man kan ju inte förbjuda bara viss sorts alkoholkonsumption..
Jag är helt på det klara ang marijuana och dess (o)farlighet. Jag tänker inte säga emot, dock inte heller argumentera för. Däremot så är det klassat som drog, förbjudet. Anlednigen till att jag skulle vilja ha det förbjudet fortfarande är för det simpla faktumet att det är en inkörsport för tyngre droger (inte för alla.. of course not, många ser det nog bara som ciggen) Men en heel del kids och unga, kanske äldre också, kommer gå vidare från marijuana till värre saker, och genom ett förbud, genom att inte legalisera det, så kommer vi hålla mängden folk som går vidare lägre.
Ang cigg får man för MIN del gärna förbjuda det (nu kanske jag låter lite hypocrit, men jag gillar inte direkt ciggrök) Däremot tror jag inte det skulle funka, alltid mkt svårare att få något accepterat att bli oaccepterat.
(Samma sak som 20årsgräns på systemet, varför 18 på krogen men 20 på systemet. HELT vettigt! svårt att köpa ut på krogen, däremot kommer i regel en 20åring köpa ut dricka åt äldre personer än en 18åring skulle göra, typ 20åring köper ut åt 17åringar, 18åringar köper ut åt 15åringar)
Edit, ang våldtäkter, en tjej ska kunna se ut PRECIS som hon vill.... ha på sig, eller inte på sig precis vad hon känner för, utan att bli våldtagen... DÄREMOT tycker jag att vissas attityd är för jävligt kass, och kan säkert leda till våldtäkter.. och där borde man kanske försöka ändra sig lite....
Aja, mina små åsikter