2897
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

356 Inlägg
12 september 2008
Felax skrev:
bjoorniiee skrev:
hasch/marijuana är inte lika farligt som cigaretter. det är så sjukt mycket värre ! en som jag känner rökte på en gång, tog moppen och skulle hem. han hade helt glömt bort vart han var och vart han skulle. hade det hänt med en vanlig cigarett ? svaret är nej. 
och vad händer när haschet inte ger det där ruset som folk är ute efter ? de börjar med värre droger för att få den där kicken igen, och sen går det bara utför.. så alla som säger att cigaretter är farligare och att hasch är mycket lindrigare, snälla, håll bara käften...

vill också säga att jag aldrig provat en drog utom alkohol och kommer aldrig göra det heller.

vill också säga att jag aldrig provat en drog utom alkohol och kommer aldrig göra det heller

Därav ditt rent ut sagt korkade inlägg! Stackars din kompis som åkte vilse han måste svultit ihjäl på den timman han va hög va? sad Han måste vara lika jävla dum i huvudet som alla idioter som kör bil fulla, fast ännu dummare hade han inte kunnat vänta en timma tills han blev lugn?

jaså det är korkat ? sa aldrig att det är en smart kille, men hade samma sak hänt med en vanlig cigarett ? det är det jag försöker få fram till er som säger att hasch inte är lika farligt som en cigarett, vanliga cigaretter leker inte med hjärnan som hasch gör.

8 883 Inlägg
12 september 2008
discokapten skrev:
Hamilton skrev:
pampers138 skrev:
Och nu kanske jag ger mej ut på hal is, men är byggt på FAKTA. Om Sverige kunde börja kontrollera invandringen så skulle antalet rån, våldtäkter och brott i största delen minska radikalt!
Tacka gode gud för Sverige Demokraterna! De är inte rasister!

Jag och många i min bekantskapskrets håller med dig i ditt inlägg.

hoppas att det ger resultat i nästa val

Shit vad pinsam du är, skoja inte om att det verkligen är sådana människor som du som ger motorsporten/intresset ett bonnigt/rasse rykte. Och du kan säga vad du vill om att du bara är patriot eller älskar ditt land, det spelar ingen roll, det är nötter som dig som har gjort det möjligt att utföra dom grymmaste folkmorden som har hänt i världens historia.

Det är fortfarande FAKTA att det sitter fler svenskar som är misstänkta för brott än invandrare.

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod … nstance=15

Jag skriver bara vad jag och många med mig har sett av förändringar i samhället vi är alla födda mellan 1935 och 1964 dvs några av oss har upplevt händelserna från 2a världskriget.Har inget med dina påståenden eller gissningar att göra utan helt enkelt vad vi själva har upplevt.
Jag har tyvär ingen länk jag kan ge dig då det är livserfarenheter jag hänvisar till.
Senast redigerat av Hamilton (12 september 2008)

Fotograf på tierpidag.se

1 963 Inlägg
12 september 2008
bjoorniiee skrev:
Felax skrev:
bjoorniiee skrev:
hasch/marijuana är inte lika farligt som cigaretter. det är så sjukt mycket värre ! en som jag känner rökte på en gång, tog moppen och skulle hem. han hade helt glömt bort vart han var och vart han skulle. hade det hänt med en vanlig cigarett ? svaret är nej. 
och vad händer när haschet inte ger det där ruset som folk är ute efter ? de börjar med värre droger för att få den där kicken igen, och sen går det bara utför.. så alla som säger att cigaretter är farligare och att hasch är mycket lindrigare, snälla, håll bara käften...

vill också säga att jag aldrig provat en drog utom alkohol och kommer aldrig göra det heller.

vill också säga att jag aldrig provat en drog utom alkohol och kommer aldrig göra det heller

Därav ditt rent ut sagt korkade inlägg! Stackars din kompis som åkte vilse han måste svultit ihjäl på den timman han va hög va? sad Han måste vara lika jävla dum i huvudet som alla idioter som kör bil fulla, fast ännu dummare hade han inte kunnat vänta en timma tills han blev lugn?

jaså det är korkat ? sa aldrig att det är en smart kille, men hade samma sak hänt med en vanlig cigarett ? det är det jag försöker få fram till er som säger att hasch inte är lika farligt som en cigarett, vanliga cigaretter leker inte med hjärnan som hasch gör.

Nej men vad va farligt?? att han åkte vilse i en timma ??? han kan inte hunnit långt på en moppe på den tiden iaf.. Hasch o brajj gör ingen skada på kroppen påstår du de visa källa! De tomma du får i skallen efter ett tags rökande får du tilbaka efter ett tag du har slutat!
Säg vad som är farligare på en brajjcigg jämfört med en vanlig. O kom inte o snacka om att nån har kört vilse eller nåt sånt tomteri för de håller inte. Man blir seg utav marijuana för att blodsockret sjunker, när de är tillbaka efter en stund är man bra i skallen, måste varit nåt annat din "inte så smarta" kompis tog..

Men are not born - Men are made

blacken
12 september 2008
Felax skrev:
Nej men vad va farligt?? att han åkte vilse i en timma ??? han kan inte hunnit långt på en moppe på den tiden iaf.. Hasch o brajj gör ingen skada på kroppen påstår du de visa källa! De tomma du får i skallen efter ett tags rökande får du tilbaka efter ett tag du har slutat!
Säg vad som är farligare på en brajjcigg jämfört med en vanlig. O kom inte o snacka om att nån har kört vilse eller nåt sånt tomteri för de håller inte. Man blir seg utav marijuana för att blodsockret sjunker, när de är tillbaka efter en stund är man bra i skallen, måste varit nåt annat din "inte så smarta" kompis tog..

Jag vet att braj förändrar en i roten och det är INTE av en positiv karaktär som den förändringen är. Och ju längre man pyr ju dummare blir man, och desto mer man inhalerar skiten så blir det  svårare att "komma" tillbaka till "ruta ett" så att säga..
Senast redigerat av blacken (12 september 2008)

41 Inlägg
12 september 2008
Det har ju blivit någon sorts "inne-grej" att röka på eller snorta en lina när det är fest verkar det som. Var på en fest några helger sen då den sjukaste synen jag någonsin sett framträdda i köket då jag klev in. Där sitter för det första 3st  15-16åriga tjejer på en fest med medelålder -26, men till råga på allt sitter dom och drar en lina med gud-vet-vad, mitt i centrum punkten på hela festen! Gissa om dom åkte ut?? Förbannade droger, död åt langare! det var allt från mig wink

Kör före du, så väntar jag på dig där framme
Allt under 19" är vinterdäck

blacken
12 september 2008
Jag skriver bara vad jag och många med mig har sett av förändringar i samhället vi är alla födda mellan 1935 och 1964 dvs några av oss har upplevt händelserna från 2a världskriget.Har inget med dina påståenden eller gissningar att göra utan helt enkelt vad vi själva har upplevt.
Jag har tyvär ingen länk jag kan ge dig då det är livserfarenheter jag hänvisar till.

Jag vet att det inte är så värst seriöst att säga så här i ett debattforum. Och med risk att blir "råkork" förklarad så kan jag till ovanstående yttrande bara säga
WORD!!
Senast redigerat av blacken (12 september 2008)

1 963 Inlägg
12 september 2008
blacken skrev:
Felax skrev:

Jag vet att braj förändrar en i roten och det är INTE av en positiv karaktär som den förändringen är. Och ju längre man pyr ju dummare blir man, och desto mer man inhalerar skiten så blir det  svårare att "komma" tillbaka till "ruta ett" så att säga..

SKulle kunna var såhär, röker du i ett år kanske de tar ett år att komma tillbaka? Jag kan det inte säkert men man blir normal igen. super du bort hjärnceller i ett år får du inte tillbaka dem..
HAsch o majja ändrar inte människans DNA, samt sämrar immunförsvaret - kan därmed inte ge upphov till ännu fler feldelade celler i människans kropp (såna har man hela tiden, men immunförsvaret tar hand om dem) den effekten har ju vanliga cigaretter, slipper en cell förbi är risken att få cancer stor!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2008
xorox_88 skrev:
_Glenne_ skrev:
kul det här... råkar man köra några km för fort så blir det ett jävla liv här på gorg, men olagligheter som att punda och ha sig, det är helt acceptabelt.... näe fyfan, va mkt knepigt folk det finns här på gorg, man blir ju rent ut sagt chockad..

kan de bero på att man riskerar andras liv när man kör försnabbt å sitt eget liv om man pundar på

det spelar igentligen ingen roll, oavsett vad man gör för olagligt så blir det ett jävla liv på många gorgare, men att punda och ha sig, det är helt acceptabelt.... ja gisses...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 963 Inlägg
12 september 2008
_Glenne_ skrev:
xorox_88 skrev:
_Glenne_ skrev:
kul det här... råkar man köra några km för fort så blir det ett jävla liv här på gorg, men olagligheter som att punda och ha sig, det är helt acceptabelt.... näe fyfan, va mkt knepigt folk det finns här på gorg, man blir ju rent ut sagt chockad..

kan de bero på att man riskerar andras liv när man kör försnabbt å sitt eget liv om man pundar på

det spelar igentligen ingen roll, oavsett vad man gör för olagligt så blir det ett jävla liv på många gorgare, men att punda och ha sig, det är helt acceptabelt.... ja gisses...

klart de spelar roll..

804 Inlägg
12 september 2008
vild skrev:
Folk som inte tänker igenom sina argument
Eller inte tänker längre än snoken räcker.

Anlednigen till att jag skulle vilja ha det förbjudet fortfarande är för det simpla faktumet att det är en inkörsport för tyngre droger (inte för alla.. of course not, många ser det nog bara som ciggen) Men en heel del kids och unga, kanske äldre också, kommer gå vidare från marijuana till värre saker, och genom ett förbud, genom att inte legalisera det, så kommer vi hålla mängden folk som går vidare lägre.

Det är rent skitsnack. Cannabis är INTE en inkörsport i sig.
Inget i Cannabis kommer få dig att vilja ta andra saker.
Det som är en inkörsport är:
#1 Förbudet, man kommer i kontakt med organiserad brottslighet och tyngre droger. Langare vill ha trogna kunder, inte en brukare som inte är mer beroende än svagt psykist. Så förbudet är en inkörsport, precis som det hade varit om alkohol hade varit narkotikaklassat och hembrännaren hade försökt kränga på folk hemkokat pulver.
#2 Skräckpropagandan, alla kids som hamnat på sne och vill börja punda har i flera år hört om dödsknarket och rosa elefanter. Provar de då Cannabis som är en väldigt mild stimulant blir de grymt besvikna. Vad tror du de sneknullade kidsen börjar på då för att hitta sina elefanter? Precis...

Det som har gjort att folk använder droger mer nu för tiden är främst 2 saker.
#1 Tillgången på information. Redan -95 gick WHO, en FN-instans (FN införde förbudet av CB efter påtryckningar från CIA och deras propaganda) ut med en stor rapport där de berättar att jämfört med alkohol och Tobak är CB förhållandevis harmlöst. 3år senare gick FHI ut med fake-propaganda och hävdade att CB är farligare än Heroin. Vem har då kvar förtroende för sådana organisationer när de ljugit om CB och även många andra stimulanter?
#2 Tillgängligheten, finns i varje stad, by osv någon som kan få fram vad som söks, även här hjälper Internet till med massa forum osv.

Sen, någon berättade man blev "dum", där finns forskningsrapporter på att frekvent mobilanvändande (främst sms) sänker en människas IQ med 10enheter för hjärnan jämt är i beredskapsläge. Cannabisanvändning sänker ens IQ med ~4enheter, under tiden man brukar det. Tänk på det alla ni som "skrytit" i mobil-tråden.

Minnet (kan) försämras under tiden man använder sig av CB, men efter 1-2månaders uppehåll är man i stort sett tillbaka där man var innan. Då är både alkohol och tyngre droger mycket värre, de dödar rent ut sagt hjärnceller.

Visst innehåller en jolle mer tjära än en cigg. Men flera forskningsrapporter har dementerat påståendena om att cannabisanvändning skulle ge ökat risk för luftvägssjukdomar/skador, av den enkla anledningen att det är väldigt få joints som röks jämfört med 20cigg/dag hos en nikotinjunkie.

Med reservation för felstavningar.

blacken
12 september 2008
Felax skrev:
blacken skrev:
Felax skrev:

SKulle kunna var såhär, röker du i ett år kanske de tar ett år att komma tillbaka? Jag kan det inte säkert men man blir normal igen. super du bort hjärnceller i ett år får du inte tillbaka dem..
HAsch o majja ändrar inte människans DNA, samt sämrar immunförsvaret - kan därmed inte ge upphov till ännu fler feldelade celler i människans kropp (såna har man hela tiden, men immunförsvaret tar hand om dem) den effekten har ju vanliga cigaretter, slipper en cell förbi är risken att få cancer stor!

lollollol Det ska jag se först innan jag tror på det. Av vad jag har sett hittintills av vänner och bekanta som har/håller på, så råder det ett motsatt förhållande än vad du gör gällande.
Och dom flesta som håller på röker brass meckar ju ut det i TOBAK eller hur?, så tobak får dom ju i sig när dom klipper en kulting..

1 963 Inlägg
12 september 2008
Röker du marijuana vidgas även luftrören, vilket är sjukt bra mot luftvägs-sjukdomar!

Pan
12 september 2008
Varför röka på när man kan dricka pilsner? Fattar inte hmm  Ne jag tror jag håller mig till alkoholen smile

et spelar igentligen ingen roll, oavsett vad man gör för olagligt så blir det ett jävla liv på många gorgare, men att punda och ha sig, det är helt acceptabelt.... ja gisses...

Fattar inte heller asså.

1 963 Inlägg
12 september 2008
blacken skrev:
Felax skrev:
blacken skrev:

lollollol Det ska jag se först innan jag tror på det. Av vad jag har sett hittintills av vänner och bekanta som har/håller på, så råder det ett motsatt förhållande än vad du gör gällande.
Och dom flesta som håller på röker brass meckar ju ut det i TOBAK eller hur?, så tobak får dom ju i sig när dom klipper en kulting..

Ja men de har inget att göra med hur farligt brajj är att dom mekkar ut de i tobak ?!?!?! enda sättet att använda brajj är att röka de eller? går att röka rent också men de glöder inte lika bra.
FInns människor med någon speciell sjukdom kommer inte ihåg vilken, nervcancer tror jag. Dom röker kanske 10 marijuana cigg varje dag, i medicinskt syfte. Såg en dokumentär o han var helt klar i huvudet.
läs på lite fakta o sluta lita på allt du hör, du kommer inse hur mycke skit du har i huvudet om du läser på riktigt. http://www.medicinskmarijuana.com/ eller nåt finns en sida där står det om forskningar vid exempel harvard university om cannabis. läs lite om det.
FYYY på de du och alla andra "vetare" har i huvudet..
editerade in: http://www.medicinskmarijuana.com/ LÄS OCH LÄR!
Senast redigerat av Felax (12 september 2008)

blacken
12 september 2008

Vare sig du vill se det eller ej så finns det en koppling i det hela, för i regel (typ 99%) av dom kranar som håller på och dilar skiten har ÄVEN andra droger i på lagret liasom. Och steget till dom är INTE långt om "andan" att vilja prova "nåt nytt" faller på..

Minnet (kan) försämras under tiden man använder sig av CB, men efter 1-2månaders uppehåll är man i stort sett tillbaka där man var innan. Då är både alkohol och tyngre droger mycket värre, de dödar rent ut sagt hjärnceller.

Ovanstående yttrande ÄR kvalifierat SKITSNACK!.

1 963 Inlägg
12 september 2008
blacken skrev:

Vare sig du vill se det eller ej så finns det en koppling i det hela, för i regel (typ 99%) av dom kranar som håller på och dilar skiten har ÄVEN andra droger i på lagret liasom. Och steget till dom är INTE långt om "andan" att vilja prova "nåt nytt" faller på..

Du pratade om dina kompisar som fortfarande är efterblivna efter marijuana? Mina är klara i huvudena efter sina bravader.. vad skiljer människorna emellan? Hmm.. vet inte detta var ju konstigt..

blacken
12 september 2008
Felax skrev:
blacken skrev:
Felax skrev:

Ja men de har inget att göra med hur farligt brajj är att dom mekkar ut de i tobak ?!?!?! enda sättet att använda brajj är att röka de eller? går att röka rent också men de glöder inte lika bra.
FInns människor med någon speciell sjukdom kommer inte ihåg vilken, nervcancer tror jag. Dom röker kanske 10 marijuana cigg varje dag, i medicinskt syfte. Såg en dokumentär o han var helt klar i huvudet.
läs på lite fakta o sluta lita på allt du hör, du kommer inse hur mycke skit du har i huvudet om du läser på riktigt. http://www.medicinskmarijuana.com/ eller nåt finns en sida där står det om forskningar vid exempel harvard university om cannabis. läs lite om det.
FYYY på de du och alla andra "vetare" har i huvudet..
editerade in: http://www.medicinskmarijuana.com/ LÄS OCH LÄR!

Du vet väl om att det är STOR skillnad på gräs och braj, styrkemässigt OCH effektmässigt sett..

blacken
12 september 2008
Felax skrev:
blacken skrev:

Du pratade om dina kompisar som fortfarande är efterblivna efter marijuana? Mina är klara i huvudena efter sina bravader.. vad skiljer människorna emellan? Hmm.. vet inte detta var ju konstigt..

lollollol

1 963 Inlägg
12 september 2008
Vad är braj då? hasch? ja vet att de är skillnad mellan hasch o majja.. men jag kallar majja för brajj så missuppfattning.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
12 september 2008
man får väll tacka för att marijuana finns för annars så hade inte serien Weeds funnits

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Sök